پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۷۶۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بازگشایی مدارس از شنبه آغاز شد اما بر خلاف آنچه آموزش و پرورش فکر می‌کرد این طرحی نبود که بتواند دانش‌آموزان و حتی آنهایی که مشکل درسی دارند را به پای نیمکت مدرسه بکشاند. معلمان مدارس غیرانتفاعی معتقدند بچه‌ها به هیچ عنوان از این طرح استقبال نکرده‌اند و در مدارس دولتی هم تک و توک بچه‌ها به مدرسه آمده‌اند.

شعار سال: به گفته معلم‌ها این طرح آنقدر بدون فکر تصویب شده است که از اول هم مشخص بود دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به آن روی خوشی نشان نخواهند داد. در هر صورت مدارس باز شده است و معلم‌ها در ساعت موظف‌شده منتظر دانش‌آموزان هستند تا شاید به مدرسه بیایند.
طرح شاد و کلاس‌های آنلاین هرچند طرح موفقی نبود و بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل قطعی اینترنت و دسترسی نداشتن به تلفن همراه نتوانستند پابه‌پای معلم‌ها پیش بروند، اما در هر صورت با استفاده از این سامانه کتاب‌های درسی تمام شد. هفته گذشته خبر بازگشایی مدارس از روز شنبه منتشر شد. این خبر که بازتاب منفی زیادی داشت، خیلی زود اصلاح و عنوان شد که حضور بچه‌ها در این کلاس‌ها اجباری نیست. هر چند تعداد زیادی از دانش‌آموزان که فضای خانه برایشان ملال‌آور شده بود و کنترل خانواده را بیش از گذشته روی خود حس می‌کردند از این طرح استقبال کردند، اما تعداد بسیار زیادی از خانواده‌ها هم اجازه برگشت دانش‌آموزان‌شان را به مدرسه ندادند. با این اوصاف استقبال دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بود. به گفته معلم‌ها مقاطع ابتدایی کمتر از ۵ درصد، متوسطه ۵ درصد و دبیرستان ۱۰ درصد به مدرسه‌ها برگشتند. خانم سپیده مولایی، معلم پایه ابتدایی می‌گوید: «از روز بازگشایی مدرسه تا امروز دو نفر از بچه‌ها به مدرسه آمدند که آن هم با اصرار خودشان بود، یعنی خانواده‌هایشان راضی نبودند. مادر یکی از آن‌ها می‌گفت از وقتی شنیده است که مدارس باز شده، گریه می‌کند که می‌خواهم به مدرسه بروم. مولایی با بیان اینکه اگر بخواهیم بچه‌هایی که مشکل درسی دارند را به مدرسه بکشانیم، باید ۴۰ درصد بچه‌ها به مدرسه بیایند، می‌گوید: «طرح شاد نتوانست آنطور که باید پایه درسی بچه‌ها را قوی کند. هر چند ما کتاب‌ها را تمام کرده‌ایم و از بچه‌ها خواسته‌ایم به صورت مجازی رفع اشکال کنند، اما باز هم مشکلاتی وجود دارد، اما ترجیح می‌دهیم بچه‌ها به مدرسه نیایند. این وضعیت کمی خطرناک است و ما نمی‌خواهیم سلامت دانش‌آموزان به خطر بیفتد.»


این طرح ادامه نخواهد داشت
«دانش‌آموزان خودشان دوست دارند مدرسه بیایند؛ خانواده‌هایشان اجازه نمی‌دهند. ما هم از صبح تا ظهر در مدرسه وقت می‌گذرانیم. در این چند روز به تعداد انگشتان یک دست هم دانش‌آموز از در ورودی مدرسه داخل نیامده است.» این‌ها گفته‌های خانم «بهناز عباسلو» معلم پایه ششم است. او ادامه می‌دهد: «بچه‌ها از خانه خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند به مدرسه بیایند، اما خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند. به نظرم این طرح ادامه نخواهد داشت چراکه نه معلم‌ها و نه خانواده دانش‌آموزان به این کلاس‌ها روی خوشی نشان ندادند. معلم‌ها می‌گویند بچه‌ها ممکن است ناقل ویروس باشند و این موضوع برای ما خطرناک است و خانواده بچه‌هایشان را از حضور منع کرده‌اند؛ پس این بازگشایی به چه معناست؟ آن هم در اوضاعی که شیوع ویروس نزولی نیست.» به نظر عباسلو، اگر این وضعیت همینطور پیش برود، سال آینده هم دانش‌آموزان زیادی به مدرسه نخواهند آمد.


۱۰ نفر؛ مجموع دانش‌آموزان این چند روز
بچه‌های دبیرستانی بیش از دیگر پایه‌ها برای آمدن به مدرسه اشتیاق نشان دادند. آن‌ها دیگر از در خانه ماندن خسته شده‌اند، چون تک و توک بلافاصله بعد از بازگشایی مدارس راهی مدرسه شده‌اند. به گفته «مقداد اوتادی»، معلم پایه هفتم و هشتم حدود ۱۰ نفر در روز‌های گذشته به مدرسه آمده و هر ۱۰ نفر عنوان کرده‌اند که از
خانه ماندن خسته شده‌اند. او که در مدارس غیرانتفاعی هم درس می‌دهد، می‌گوید: در مدرسه غیرانتفاعی این تعداد به سه نفر رسید و این نشان می‌دهد استقبال در مدارس دولتی بهتر است. این معلم پایه هفتم و هشتم با انتقاد از طرح شاد می‌گوید: طرح شاد هر چند توانست بچه‌ها را در این مدت سرگرم درس و مشق کند، اما نواقصی هم داشت و آن هم عدم دسترسی همه دانش‌آموزان به تلفن همراه بود. در مدارس دولتی تعداد زیادی از دانش‌آموزان به تلفن همراه دسترسی ندارند یا تهیه تلفن همراه برایشان کار سختی بود، اما با این حال ما کتاب‌های درسی را تمام کرده‌ایم و اگر بخواهید بدانید چند درصد دانش‌آموزان نیاز دارند به کلاس‌ها بیایند، باید بگویم ۹۰ درصد، اما امکان آن وجود ندارد؛ یعنی هم بچه‌ها درس‌ها را نفهمیده‌اند و هم اینکه نمی‌توانند به مدرسه بیایند. ما هم اصراری به آمدن‌شان نداریم، چون باید سلامت آن‌ها در اولویت قرار بگیرد.


یک دانش‌آموز هم نیامد
«حتی یک دانش‌آموز هم به مدرسه نیامده». «کامران کیومرثی» معلم پایه دهم، یازدهم و کنکور با بیان این جمله می‌گوید: «در این چند روز هیچ دانش‌آموزی به مدرسه نیامده، چون اینجا یک مدرسه غیرانتفاعی است و خانواده‌ها اکثرا روی بچه‌ها نفوذ بیشتری دارند و اجازه خروج آن‌ها را از خانه نمی‌دهند.» این معلم با بیان اینکه حدس می‌زنم این طرح تا ماه آینده منتفی شود، می‌گوید: «استقبال بسیار کم بوده و بعید نیست خیلی زود این طرح هم ناکام بماند.» کیومرثی ادامه می‌دهد: «وضعیت آموزشی بچه‌های کنکوری اصلا مناسب نیست و این بلاتکلیفی آن‌ها را آزار می‌دهد.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه صبح نو، کد خبر:38077، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.sobhe-no.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
مردم با این میزان رعایت اصول بهداشتی میترسن بچه هاشون رو مدرسه بفرستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین