پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
۱۰ ویلای غیر مجاز شرکت آب منطقه ای اصفهان در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با حکم دستگاه قضا تخریب شد.

شعار سال: ۱۰ ویلای غیر مجاز شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز گذشته در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با حکم دستگاه قضا تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ در حاشیه تخریب این ویلاها در جمع خبرنگاران گفت: حکم تخریب ۱۰ باب ویلای غیرمجاز در منطقه گل آباد بیرگان شهرستان کوهرنگ صادر شد.

مسلم پرویزی اظهار داشت: حکم تخریب تعداد ۱۰ باب ویلا و یک اتاقک کارگری به مساحت یک هزار و ۸۸۳ متر صادر شده است.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از سال ۹۲ این سطح از اراضی بیرگان کوهرنگ را تصرف و اقدام به ساخت و ساز و ویلا کرده است که جهاد کشاورزی از بدو اقدام به صدور اخطاریه و جمع آوری تجهیزات آنان اقدام کرده اما متأسفانه از سوی این شرکت توجهی نشد.

وی ادامه داد: در این پرونده حکم قلع و قمع و تخریب ویلا صادر شد و در مرحله تجدید نظر نیز همین حکم صادر شد که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کرد و به شعبه هم ارجاع شد که باز هم حکم تخریب و قلع و قمع ویلاها صادر شد.

وی گفت: امروز دادستان شهرستان این حکم را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: هیچ مجوزی برای ساخت ویلاها صادر نشده بود و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و هر شخصی که بخواهد در اراضی کشاورزی تخریب و تغییر کاربری ایجاد کند جهاد کشاورزی بر اساس وظایف ذاتی خود با موضوع برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این ویلاها برای تفریح استفاده شده که مهندسین این شرکت از آن بهره می‌بردند.

وی ادامه داد: در شهرستان کوهرنگ تغییر کاربری اراضی کشاورزی دیگر نیز وجود دارد که با آنها نیز طبق حکم قضائی برخورد خواهیم کرد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری در حاشیه تخریب ویلاهای غیرمجاز منطقه گل آباد بیرگان شهرستان کوهرنگ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این نقطه متعلق به منطقه خاص نیست، این منطقه خاستگاه رودخانه بزرگ کارون و زاینده رود است و هرگونه مشکلی از نظر زیست محیطی در این منطقه به وجود آید، بسیاری از مناطق ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سید طاهر نوربخش بیان کرد: تغییر کاربری‌هایی که در این منطقه انجام شده غیر قانونی بوده و اراضی کشاورزی این منطقه محدود و معیشتی بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل به مخاطره افتادن معیشت کشاورزان، محیط زیست و منابع آبی دو رودخانه بزرگ کشور، این حکم امروز اجرایی شده و موجب خوشحالی کشاورزان شده که از دستگاه قضائی به انتظار هم این عدالتی بود که امروز اجرا شد.

وی گفت: این منطقه منشأ دو رودخانه بزرگ کشور بوده و آب شرب بسیاری مناطق کشور از این منطقه تأمین می‌شود که نباید دچار آلودگی شود زیرا تخریب اراضی کشاورزی، لخت شدن زمین و فرسایش خاک و رسوبات را در پی خواهد داشت که این رسوبات به سد زاینده رود می‌ریزد و عمر سدها را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: این تخریب اراضی کشاورزی و تغییر کاربری تأثیر چند جانبه به همراه خواهد داشت.

وی ازبین‌بردن قابلیت اراضی زمین برای کشاورزی، پایین آوردن کلاس خاک، آلودگی زیست محیطی و کاهش ضریب امنیت غذایی را از دیگر نظرات تغییر کاربری اراضی کشاورزی منطقه از توابع بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ برشمرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 2 خرداد    99، کد خبر:    4931864، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
من نميدونم اين فرهنگ تخريب كردن از كجا لومده ما به جاي اينكه بخوايم ازشون درامد كسب كنيم ميايم صورت مساله رو كلا حذف ميكنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
به جاي تخريب اين ويلاها بايد ماليات هاي سنگين براشون بريد و از اين پول ها براي بهبود استان بهره برد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
خدایا به بزرگی و عظمتت ریشه کسانی که در حق مردم مظلوم چهار محال بختیاری خیانت و جنایت کردن و با زدن تونل و احداث سد کوهرنگ ۳ و بهشت آباد باعث نابودی زمینهای کشاورزی و مسکونی ،خشکاندن چشمه ها فقر و آوارگی و مهاجرت و جلای وطن مردمش به استانهای اطراف شدند را قطع و نابود کن الهی آمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین