پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
مصوبه الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی است.
شعار سال: عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: مصوبه الگوی کشت تنها راه نجات بخش کشاورزی است.

علی خان محمدی اجرای الگوی کشت را جز وظایف وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: اگر چه مسئولان اذعان می‌کنند که به اجرای مصوبه الگوی کشت نزدیک شدیم، اما به سبب نبود آمار دقیق و زیرساخت‌های لازم اجرا نشده است.

وی افزود: با وجود تنوع آب و هوا و اقلیم‌های مختلف به سهولت مصوبه الگوی کشت در ۳۲ استان کشور با سرمایه گذاری ناچیز وجود دارد.

خان محمدی با اشاره به اینکه برنامه و آمار دقیقی از تولید محصولات کشاورزی در دسترس نیست، بیان کرد: با وجود نبود اهرم و امکانات لازم، کشاورزان بر مبنای بازار اقدام به کشت می‌کنند، در حالیکه اجرای این مصوبه مستلزم برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه اجرای مصوبه الگوی کشت مستلزم برنامه دقیق است از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انتظار می‌رود هر چه سریع تمهیدات لازم را بیندیشد.

وی اجرای مصوبه الگوی کشت را مستلزم کشاورزی قراردادی دانست و گفت: با اجرای کشاورزی قراردادی، محصولات بر مبنای بازار داخل و صادرات تولید می‌شود که با این وجود شاهد لطمات بخش کشاورزی و هدر رفت منابع آبی و خاکی نباشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای مصوبه الگوی کشت شاهد کشت بی رویه محصولات کشاورزی نخواهیم بود، اظهار کرد: در حال حاضر افراد در شغل‌های مختلف به سبب بی توجهی مسئولان به اجرای مصوبه الگوی کشت اقدام به تولید می‌کنند که این امر بر هم ریختگی نظم بازار و زیان کشاورزان را در بر دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری تحلیلی دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1399، کد خبر: 4956563، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین