پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۷۸۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس سابق هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران از افزایش ۵۰ درصدی قیمت ماکارونی خبر داد.
شعار سال: رئیس سابق هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران از افزایش ۵۰ درصدی قیمت ماکارونی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید تقریبا از اوایل ماه رمضان اعمال شده است.

مهدی آثاریان با بیان اینکه قیمت ماکارونی بر مبنای بسته‌های ۷۰۰ گرمی تعیین می‌شود، قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی را ۷۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت این محصول در سال گذشته ۵۲۰۰ تومان بود.

این عضو کانون صنایع غذایی ایران، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت ماکارونی را افزایش قیمت گندم عنوان کرد و گفت که قیمت هر کیلو گندم از ۱۸۰۰ به ۲۸۰۰ تومان رسیده است.

آثاریان همچنین در پاسخ به این‌که چرا قیمت‌های جدید هنوز در سامانه ۱۲۴ اعلام نشده است؟ اظهار کرد: بعد از انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌ها در این سامانه هم به روز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت تقریباً معادل ۷۵ درصد در نظر گرفته شده، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده نیز در قیمت فعلی در نظر گرفته شده و کسی حق دریافت مبلغی بیش از این به عنوان مالیات بر ارزش افزوده ندارد.

آثاریان همچنین میزان تولید ماکارونی در سال ۱۳۹۷ را حدود ۷۰۰ هزار تن در کل کشور عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که مهمترین راهکار افزایش صادرات این محصول به کشور‌های همسایه، افزایش تولید است چرا که در حال حاضر صنعت ماکارونی با حداکثر ظرفیت موجود فعالیت نمی‌کند و ظرفیت تولید بیشتر را دارد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و برگرفته از فودپرس، کد خبر: ۱، تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹، www.foodpress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین