پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
قانون پخش تلویزیونی زمینه ساز حضور اسپانسرهای قوی در ورزش است.
شعار سال: مجلس به عنوان یکی از نماد‌های مردم سالاری وظایف مختلفی از جمله دفاع و حراست از حقوق مردم را بر عهده دارد که مجلس یازدهم در حالی دیروز کار خود را آغاز کرد که هنوز تکلیف رئیس و اعضای هیئت رئیسه آن مشخص نشده و این روند امروز برای تحقق این مورد ادامه خواهد داشت.
یکی از مهمترین کار‌های مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی نظارت بر اجرای صحیح قوانینی است که نمایندگان مردم آن‌ها را تصویب کردند. سال گذشته بالاخره یکی از مهمترین قوانین مربوط به ورزش ایران که به قانون حق پخش تلویزیونی معروف است تصویب شد و به نظر می‌رسد اجرای صحیح آن نکته بسیار مهمی است که مجلس یازدهم باید بر حسن این امر در توجه ویژه و خاصی داشته باشد.
قانون حق پخش تلویزیونی که در مجلس دهم و در بودجه ۹۹ نهایی شد، با پافشاری صداوسیما عددی عجیب را مقابل ردیف خود دید. ماجرا این بود که پس از پیگیری چند ساله مسعود سلطانی فر در چند سال گذشته مجلس داشتن ردیف بودجه برای این مهم را مصوب کرد. اگر چه بعد‌ها و برای نهایی کردن عدد این قانون صداوسیما زیر بار نمی‌رفت و حتی مدعی بود از تبلیغات محیطی باید به این نهاد مبلغی پرداخت شود. البته در مقابل وزارت ورزش هم درآمد از تبلیغات هزار رنگ رسانه ملی در زمان پخش فوتبال را طلب می‌کرد. وزارت ورزش ۶۰ درصد این درآمد را حداقل دریافتی می‌دانست و صداوسیما فقط به پرداخت ۳۰ درصد راضی بود. یوسف نژاد مسوول این مذاکرات وقتی متوجه می‌شود که صحبت فایده‌ای ندارد، پیشنهاد دو طرف را به کمیسیون تلفیق برد که در نهایت صداوسیما توانست حرفش را به کرسی بنشاند. به هر حال این قانون برای سال ۹۹ لازم الاجرا است و حالا که همه می‌دانیم برگزاری مسابقات می‌تواند تا چه حد در روحیه کلی جامعه و تزریق شادابی بیشتر میلیون‌ها هوادار ایرانی تا چه حد تاثیر گذار باشد. در عین حال باشگاه‌ها هم با مشکلات زیادی روبرو هستند و صداوسیما می‌تواند با اجرای این قانون و کمک مالی به روند و کیفیت برگزاری کمک کند.
حتی با توجه به مشکلات بخش گردشگری صداوسیما می‌تواند از طریق سرمایه گذاری در این بخش به اسکان ۴۰ تا ۵۰ روزه تیم‌ها در هتل‌ها و کمپ‌ها کمک کند. فراموش نکنیم ۳۴ باشگاه فقط در لیگ برتر و لیگ دسته اول حضور دارند که تعداد سفر و اقامت آن‌ها در ۹ هفته می‌تواند برای خود عدد قابل توجهی باشد.
در اصل صداوسیما می‌تواند علاوه بر ۳۰ درصد بوجه‌ای که بر اساس قانون باید در اختیار ورزش کشور قرار دهد، می‌تواند در چارچوب خدمت بهتر به مردم کمکی اعتباری و حتی خدماتی به بخش گردشگری نیز در این روز‌های سخت انجام دهد و شاید این مسکنی برای برخی اماکن توریستی و تفریحی مانند هتل‌ها باشد که در این روز‌ها مشتریان چندانی ندارند.
به هر حال قانون حق پخش تلویزیونی که در سال ۹۹ لازم الاجرا است می‌تواند گامی برای حضور اسپانسر‌های قوی‌تر در ورزش باشد و رسانه ملی می‌تواند در این باره نقش مهمی ایفا کند که امیدواریم مانند توجه به انتقادات سازنده چنین کاری را نیز انجام دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کد خبر:۱۰۰۷۵۴۷، تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین