پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
مراسم رونمایی از پروژه‌های اقتصاد دیجتیال امروز با حواشی بسیار برگزار شد. مراسم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و البته حسن روحانی، رییس‌جمهوری که سر وقت روبروی دوربین نشسته بود، ۴۵ دقیقه تمام معطل ماند تا دوربین و صدا تست شود و خبرنگاران برای حضور در اتاق ابری کنفرانس آماده شوند.

شعار سال: این مراسم امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و البته حسن روحانی، رییس‌جمهوری که سر وقت روبروی دوربین نشسته بود، ۴۵ دقیقه تمام معطل ماند تا دوربین و صدا تست شود و خبرنگاران برای حضور در اتاق ابری کنفرانس آماده شوند.


آخرش هم نشد که نشد … چند‌بار صدا و تصویر روحانی قطع شد یا صدا بود، تصویر نبود و برعکس. از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم فقط چند نمودار روی قاب دوربین آمد و چند جمله از هم گسیخته و پراکنده.

تصاویر عجیب وسط ویدئو کنفرانس رییس‌جمهوری

در این میان تصاویر عجیب و غریبی در اتاق آنلاین کنفرانس نمایش داده شد. مثلا خبرنگارانی که در خانه‌شان به پشت دوربین اشاره می‌کردند که جلوی دوربین هستند و کسی صدایش در نیاید! حاصل این ناهماهنگی‌ها این بود کخ وسط سخنرانی آنلاین رییس‌جمهوری صدای گریه و غرغر یک کودک خردسال از پشت صحنه شنیده می‌شد!

تصویر عجیب دیگر، تصویری بود که گویا از زمین موکت شده اتاق کنفرانس نهاد ریاست‌جمهوری گرفته شده بود. گویا یکی از دوربین‌ها روی زمین افتاده باشد و صحنه‌ای ثابت از زمین و پایه‌های صندلی دقایق طولانی در قاب کنفرانس آنلاین باشد.

 


جهرمی: به بلوغ اقتصاد دیجیتال رسیدیم!

تصورش را کنید در این شرایط صدای محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات شنیده می‌شود که می‌گوید: سهم اقتصاد ایران از اقتصاد دیجیتال ۴ درصد است. این در حالی است که میانگین سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهان ۴٫۵ درصد است و ما می‌توانیم بگوییم که به بلوغ اقتصاد دیجیتال و میانگین جهانی رسیده‌ایم!

در شرایطی که پخش تصاویر و صداهای عجیب و قطع مکرر سخنرانی آنلاین آذری‌جهرمی و روحانی ادامه دارد ناگهان صدای حسن روحانی، رییس‌جمهوری پخش می‌شود که می‌گوید در ایران از طریق پایش فضایی داده‌ها، کشاورزی دیجیتال راه افتاده است و حتی چوپانان به صورت آنلاین دام خود را کنترل می‌کنند و خبر‌دار می‌شوند که دام‌شان در کدام نقطه به چرا برده شده است و …

هدیه وزارتخانه برای کاربران ایرانی

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان مراسم هم امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات که توانسته است در سازمان خود با حداقل اشکال روی قاب دوربین ویدئو کنفرانس حاضر شود، با عدد و رقم به روحانی گزارش می‌دهد که از سال ۹۲ تاکنون تعداد اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌های موبایلی در ایران از ۵۰۰ مورد به ۳۴۵ هزار مورد رسیده است که در واقع رشد ۷۰۰ برابری داشته است.

او می‌گوید که در حال حاضر درآمد تلویزیون‌های اینترنتی از کل سینماهای سنتی ایران بیشتر شده و علاقه مردم به تماشای آنلاین ویدئو به حدی است که ایرانی‌ها به صورت ماهانه ۷ میلیارد دقیقه محصولات فرهنگی استفاده می‌کنند.

ناظمی می‌گوید از امروز به بعد مردم می‌توانند تا یک ماه و از طریق اینترنت ثابت به صورت رایگان تمام تلویزیون‌های اینترنتی را تماشا کنند و در واقع این هدیه وزارت ارتباطات به مردم است.

روحانی: با سختگیری در فضای مجازی مخالفیم

رییس‌جمهوری البته با لحن شوخی‌آمیزی گلایه می‌کند که باید اینترنت موبایل هم برای تماشای تلویزیون‌های آنلاین رایگان بود و بعد کمی درباره اهمیت اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی می‌گوید و تاکید می‌کند که با این همه درآمد و مشاغلی که به سرعت می‌توان در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کرد، دیگر حرف زدن از نکات منفی و نگرانی‌های این فضا آنقدر توجیه ندارد که کاربران ایرانی دایم با فیلترها و سختگیری‌های مختلف مواجه شوند.

قطع شدن مکرر و آزار‌دهنده ویدئو کنفرانس آنلاین افتتاح پروژه‌های اقتصاد دیجیتال تا بیست دقیقه پایان مراسم طول می‌کشد و بسیاری از خبرنگاران از اتاق کنفرانس انلاین خارج شده‌اند تا رویداد را از طریق دوربین شبکه خبر و صدا وسیما دنبال کنند که در صحنه مستقر شده بود.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1399، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین