پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
اولویت ارزی مواد اولیه لاستیک (طبق سیاست وزارت صمت) و دارو (طبق سیاست وزارت بهداشت) از ارز بانکی به ارز نیمایی تغییر کرد.
شعارسال:دو نماد «دیران» ‌و «پیزد» پس از انتشار یک خبر متوقف شدند. خبر این بود که اولویت ارزی مواد اولیه لاستیک (طبق سیاست وزارت صمت) و دارو (طبق سیاست وزارت بهداشت) از ارز بانکی به ارز نیمایی  تغییر کرد. اولویت ارزی مواد اولیه از گروه یک به گروه دو منتقل و بر همین اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی منتقل شد.
 
پس از انتشار این خبر، سهامداران با استناد به یک تحلیل بنیادی در گروه لاستیکی ها و دارویی ها با ایجاد صف های خرید برای نمادهایی که مواد اولیه دارویی متعاقب این تصمیم تغییر کرد، در مقام خریداران قوی ظاهر شدند. با یک مرور ساده باید گفت، با تصمیم مزبور، قیمت نهایی محصولات تولیدی شرکت های تاثیرپذیر افزایش می یابد که تاثیر با اهمیتی در میزان فروش و سود حاصله آنان خواهد گذاشت و البته نیازمند پیگیری بررسی گزارش عملکرد ماهانه آن ها خواهد بود.
 
دارویی ها و لاستیکی ها در پی موج ایجاد شده از سوی خریداران امروز را با ثبت دامنه مثبت 5 درصد در بیشتر نمادها سپری کرد. در لاستیکی ها پشت سر سهام تازه وارد «پیزد»، «پکویر»، «پکرمان» و «پدرخش» هم دامنه 5 درصد را ثبت کردند. برای دارویی ها هم 18 نماد پشت سر «دیران» همان رفتار را پیگیری کردند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری دنیای بورس  ،تاریخ انتشار:  10 خرداد 1399،کدخبر :   75031،www.donyayebourse.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین