پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۷۲۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
رئیس جدید سازمان بورس وعده داده که امروز (یکشنبه) شخصا موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها را بررسی می‌کند. این اقدام پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه توسط عده‌ای خاص بوده است.

شعار سال :رئیس جدید سازمان بورس وعده داده که امروز (یکشنبه) شخصا موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها را بررسی می‌کند. این اقدام پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه توسط عده‌ای خاص بوده است.

رئیس جدید سازمان بورس وعده داده که امروز شخصا موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها را بررسی می‌کند. این اقدام پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه شده توسط عده‌ای خاص بوده است.

پیش از این رسانه‌های مختلف در گزارش‌هایی به رانت‌های در عرضه اولیه پرداخته بودند. از جمله تجارت‌نیوز مستنداتی از رانت در عرضه اولیه شگویا و اعتراض سهامداران را منتشر کرده بود.

مسئله این است که فردای عرضه اولیه هرکدام از نمادها، برخی از رانت خرید این نمادها و موفقیت در صف‌های میلیونی بهره می‌برند.

در این مورد دنیای بورس گزارش داده بود: پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که کارگزاری یا برای خود و مدیران یا برای مشتریان خاص خود اقدام به ثبت چنین سفارش‌هایی می‌کنند. این رانت دقیقا از ایجاد دامنه محدود نوسان قیمتی ایجاد شده است در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد که رانت برای ثبت سفارش در سقف قیمتی وجود داشته باشد و اگر روند آزاد نرخ وجود داشته باشد دیگر رانتی برای حضور در ابتدای صف یا همان معاملات سرخطی وجود نخواهد داشت.

اما در پی اعتراضات مکرر، شب گذشته رئیس سازمان بورس وعده داد که امروز شخصا این موضوع را رسیدگی خواهد کرد.

کانال تگرامی عرضه اولیه در این مورد نوشته است که حسن قالیباف اصل قول پیگیری و رسیدگی به این موضوع را داده و قرار است این موضوع را امروز رسیدگی کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز،تاریخ انتشار:7اردیبهشت1399،کد خبر: 95743،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین