پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
رییس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: برپایه پیش‌بینی‌های انجام شده توسط بانک مرکزی، ارز مورد نیاز گروه خودرویی از طریق صادرات فلزات سنگین مانند فولاد، آلومینیوم، مس و خشکبار تامین خواهد شد.
شعار سال: «نوید قریب» افزود: برپایه پیش‌بینی‌های انجام شده تخصیص ارز نیمایی با اولویت گروه یک انجام خواهد شد، بر این اساس ۵۰ درصد ارز مورد نیاز از طریق نیمایی و ۵۰ درصد باقی‌مانده از طریق واردات در مقابل صادرات غیر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس درخواست‌های انجمن و معرفی واحد‌های تولیدی شناسنامه‌دار به اداره صادرات بانک مرکزی، تخصیص ارز «صادرات در مقابل واردات غیر» بدون نوبت صف تخصیص ارز به تولیدکنندگان قطعات خودرو تعلق خواهد گرفت.

قریب همچنین بیان داشت: نظر بانک مرکزی درباره ارز اشخاص این است که باید منشا دقیق آن مشخص باشد.

رییس کمیته تخصصی ارز انجمن همگن و نیرو محرکه کشور درخصوص تامین ارز سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: در جلسه اخیر بانک مرکزی مقرر شد برای واردات مواد اولیه برخی از صنایع خاص از «ارز آورده سرمایه‌گذار خارجی» استفاده شود.

وی به پیش‌بینی جلسه‌ای با موضوع ارز حاصل از صادرات در هفته آینده اشاره کرد و افزود: قطعه‌ساز یا فعال اقتصادی که نسبت به واردات اقدام می‌کند، می‌تواند با اتصال به پروانه صادراتی واحد‌های صادرکننده نسبت به رفع تعهدات خود اقدام کند، در این زمینه روند کار همانند دریافت ارز در سامانه نیما است با این تفاوت که در زمان ثبت سفارش، گزینه واردات در قبال صادرات غیر باید انتخاب شود.

قریب از وعده مسوولان بانک مرکزی مبنی بر در اولویت قرار گرفتن صنعت خودرو در استفاده از ارز حاصل از صادرات خبر داد و گفت: این شرایط برای واحد‌هایی پیش بینی شده که نمونه و شناسنامه دار بوده و تاکنون تخلف ارزی نداشته اند.

پیشتر «آرش محبی نژاد» دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور از مجموع نیاز سه میلیارد دلاری امسال صنعت خودرو به ارز خبر داده بود که نزدیک به ۲ میلیارد دلار آن نیاز قطعه‌سازان است.

تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز قطعه سازان، منجر به تامین نشدن قطعات خارجی مورد نیاز و در نتیجه تولید خودرو با کسری قطعات خواهد شد که در ادامه، شمارگان تولید خودروسازان را با کاهش مواجه خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1399، کد خبر: 83809137، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
قطعه سازی و خودروسازی داخلی مشکلات زیادی دارند که باید رسیدگی بشه .در کل باید این صنعت با برنامه ریزی و مدیریت کارامد ساماندهی بشه که روز به روز شاهد قیمت های نجومی خودرو و قطعات نباشیم.حداقل قطعات با کیفیت به کار ببرند واسه خودروها که مدام در حال خرج قطعات خودرو نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین