پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
احمد حسین‌زادگان گفت:تلاش می شود تا تمام اختیاراتی که در داخل استان برای حمایت از بخش خصوصی وجود دارد، مورد بهره برداری قرار گیرد و چنانچه نیاز به پیگیری خارج استانی نیز باشد هم تلاش خواهیم کرد تا گره ها را کاهش دهیم.

شعار سال:استاندار مازندران خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در استان شد و گفت: اگرچه تصویب منطقه آزاد استان مازندران به دلیل پاره‌ای اشکالات که شورای نگهبان گرفته به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد، اما انتظار می رود با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مشکلات هر چه سریع تر رفع و زمینه برای بهره گیری از این مزیت اقتصادی در استان فراهم شود.

احمد حسین‌زادگان روز شنبه 17 خردادماه در جمع فعالان اقتصادی مازندران در ساری، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در حوزه راه ها و سایر حوزه‌های استان به درستی برای جهش اقتصادی استفاده نشده است.

وی توضیح داد: مازندران دارای چند فرودگاه، بندر و راه های مناسب زمینی، ریلی و سایر زیرساخت‌ها از جمله منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی هستیم و حتی از تولید به میزان زیاد برای جهش اقتصادی برخورداریم و تاکنون صرفا در حد محدودی از این ظرفیت ها برای جهش اقتصادی فراهم شده است.

استاندار مازندران با اشاره به تصویب منطقه آزاد اقتصادی برای این خطه شمال کشور به عنوان یکی از مزیت های اقتصادی، گفت: متاسفانه از این موقعیت خوب اقتصادی نیز برای منافع زودگذر و سطح پایین از جمله افزایش چند برابری قیمت زمین در حال بهره برداری است، در حالی که تصویب منطقه آزاد اقتصادی برای بهره‌برداری کیفی از بنادر برای توسعه صادرات و واردات است و نباید این مزیت را صرفا در حد افزایش قیمت زمین و یا واردات خودرو خارجی تجزیه و تجلیل کرد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: ما باید از تصویب منطقه آزاد اقتصادی برای استان مازندران بتوانیم در جهت جهش اقتصادی این خطه شمال کشور و به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی استانی و بهره‌گیری از ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تصویب منطقه آزاد استان مازندران به دلیل پاره‌ای اشکالات که شورای نگهبان گرفته به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد، اما انتظار می رود با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مشکلات هر چه سریع تر رفع و زمینه برای بهره گیری از این مزیت اقتصادی در استان فراهم شود.

استاندار مازندران تشکیل هلدینگ ثروت آفرینی و بهره‌گیری از سواحل در قالب اسکله های گردشگری را از دیگر مزیت‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی در جهت جهش و حرکت توسعه ای دانست و افزود: ما برای جهش اقتصادی نیازمند تعامل با بخش خصوصی و کارآفرینان داریم و زمینه برای این تعامل نیز در قالب شورای گفت‌وگو بخش خصوصی فراهم است و ما مطالبه گری تشکل های غیر دولتی اقتصادی از جمله اتاق استانی استقبال می کنیم.

حسین زادگان اظهار کرد: تلاش می شود تا تمام اختیاراتی که در داخل استان برای حمایت از بخش خصوصی وجود دارد، مورد بهره برداری قرار گیرد و چنانچه نیاز به پیگیری خارج استانی نیز باشد هم تلاش خواهیم کرد تا گره ها را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: دولت به حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولتی اعتقاد راسخ داد و توجه به بخش خصوصی نیز در دولت تدبیر و امید در راستای همین برنامه‌ریزی افزایش چشمگیری داشته است.

استاندار مازندران با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خاطرنشان کرد: دولت این پیش زمینه برای افزایش مرادوات را در قالب تعرفه ترجیحی برای افزایش سطح صادرات غیر نفتی فراهم کرد و باید تجار ما از این فرصت به درستی استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 99031710088،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین