پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
با وجود اینکه فدراسیون بسکتبال خیلی زود تکلیف لیگ برتر مردان را مشخص کرد، اما مسئولان هنوز در خصوص بخش زنان تصمیمی نگرفتند. با توجه به شرایط اقتصادی تیم‌های زنان به نظر نمی‌رسد که فینالیست‌ها بتوانند هزینه تست کرونا را متقبل شوند یا هم چنین پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل اجرا کنند و اگر این اتفاقات هم رخ ندهد برگزاری فینال خطرناک خواهد بود.
شعارسال: بازی رفت فینال بسکتبال زنان ایران اوایل اسفند برگزار شد که در این مسابقه تیم گروه بهمن با نتیجه ۵۶ بر ۵۳ برابر میزبان خود شهر گرگان صاحب برتری شد. بعد از تعطیلی رقابت‌های ورزشی در کشور به خاطر اپیدمی کرونا، دیدار برگشت این مسابقه هم به تعویق افتاد تا لیگ برتر بسکتبال زنان هم بلاتکلیف بماند.
این اتفاق در حالی رخ داد که لیگ برتر مردان خیلی زود از سوی فدراسیون ناتمام اعلام شد و تیم‌ها از سرنوشت مسابقات باخبر شدند، اما این تصمیم گیری در خصوص زنان هنوز انجام نشده است.

نازی طائرپور سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن که تیمش دیدار رفت را با پیروزی پشت سرگذاشته است، درباره شرایط لیگ برتر گفت: بازیکنان مدت هاست که حتی تمرین هم نکردند و با توجه به شرایط کرونا در کشور، برگزاری بازی برگشت کار درستی به نظر نمی‌رسد. لیگ ما در مرحله پایانی قراردارد و باید قهرمان تعیین شود چرا که هزینه زیادی برای تیمداری در این مسابقات صورت گرفته؛ ضمن اینکه ما تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها هستیم و اعلام قهرمانی ما با توجه به برد در بازی رفت ناعادلانه نیست.

فریده شجاعی نایب رییس و هم چنین تالین طهماسیان رییس کمیته مسابقات زنان فدراسیون چندین بار اعلام کردند که سرنوشت نهایی لیگ به زودی مشخص می‌شود و در مشورت با ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری صورت می‌گیرد.

نکته جالب توجه این است که پیش از این مسئولان و بازیکنان تیم شهرگرگان مصر بودند که دیدار برگشت برگزار شود، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر آن‌ها هم ترجیح می‌دهند ریسک حضور در این بازی را نپذیرند و بدون برگزاری این دیدار قهرمانی به تیم رقیب یعنی گروه بهمن برسد. نیکا بیک لیک لی سرمربی گرگانی‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با اعلام قهرمانی رقیب مشکلی ندارد.

با توجه به نزدیکی بازیکنان در بسکتبال و البته سنگینی هزینه تست کرونا که به نظر می‌رسد برگردن تیم‌ها است، حتی تیم گرگان هم ترجیح می‌دهد که در این شرایط بازی برگشت برگزار نشود. در این میان فدراسیون هم که برخلاف انتظار‌ها در بخش زنان به جمع بندی نرسیده هم منتظر است تا تیم گرگانی انصراف دهد و بدون دردسر پایان لیگ را با قهرمانی گروه بهمن اعلام کند.

به نظر می‌رسد عدم فشار رسانه‌ها و هم چنین مسئولانِ بخش زنان باعث شده که فدراسیون تصمیم گیری درباره این موضوع را دائم به امروز و فردا موکول کند. شاید اگر لیگ مردان در این مرحله قرار داشت فدراسیون راحت‌تر تصمیم می‌گرفت چرا که آن‌ها مجبور بودند خیلی زود تکلیف را مشخص کنند.

نکته مورد نظر دیگر این است که اگر در بخش مردان این اتفاق رخ می‌داد این انتظار می‌رفت که تیم‌ها بتوانند هزینه تست کرونا را تقبل کنند، اما شرایط مالی بخش زنان که کمتر کسی است از آن آگاه نباشد، سبب شده که برگزار نشدن دیدار دوم (یا احتمالا سوم) از نظر مالی به نفع هردو تیم باشد.

تیم‌های زنان که گاهی در هزینه برخی از مسائل ضروری دچار مشکل می‌شوند، با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا بیش از قبل به بن بست خورده اند؛ بنابراین اگر قرار باشد با انجام تست کرونا بازی برگزار شود تیم‌ها هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند و این می‌تواند در آینده تیمداری دو تیم هم تاثیرگذار باشد.

حدود سه ماه هم از پایان تمرینات بسکتبالیست‌ها می‌گذرد و حدود یک ماه زمان لازم است که آن‌ها برای برگزاری دیدار فینال آماده شوند. اگر این اتفاق رخ ندهد شاید این موضوع در نهایت به مصدومیت بازیکنان ختم شود.

موضوع مورد توجه دیگر هم این است که اگر قرار باشد مسئولان برای برگزاری دیدار فینال شرایط آسان تری را برای دو تیم تدارک ببینند، در این صورت جان بازیکنان، کادرفنی و دیگر عوامل برگزاری مسابقه به خطر می‌افتد و حتی می‌تواند برای خانواده این افراد هم مشکل زا باشد. به همین دلیل حال که تقریبا به نظر می‌رسد شهرگرگان مشکلی با قهرمانی گروه بهمن ندارد، فدراسیون نیز هرچه زودتر تصمیم گیری نهایی را انجام بدهد و نظر قطعی خود را اعلام کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جی پلاس (جماران)، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1399، کد خبر: 1447238، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین