پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ایران در شرایط کنونی فقط صادرکننده فرآورده نفتی به عراق است، گفت: عراق بزرگترین بازار صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران به شمار نمی‌رود و برای انتقال پول صادرات نیز مشکلی وجود ندارد.
شعارسال: حمید حسینی با بیان اینکه آمار‌های اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق مطلوب بوده است، ادامه داد: معاملات خوبی در بورس انجام شده، اما مشخص نیست چه مقدار از این معاملات تاکنون بارگیری و صادر شده است.

وی بازار اصلی صادراتی فرآورده‌های نفتی ایران را عراق عنوان کرد و افزود: صادرات از مرز‌های زمینی به افغانستان بسیار محدود بوده است.

به گفته حسینی در شرایط فعلی، صادرات فرآورده به عراق از مرز‌های دریایی متوقف است و اگرچه ایران فرآورده‌های خود را به اقلیم کردستان عراق صادر می‌کند، اما بخشی از این محموله‌های صادراتی به عراق منتقل می‌شود و ایران در شرایط فعلی تنها صادرکننده فرآورده به این کشور است.

وی صادرات فرآورده‌های ایران به عراق را به نفع هر دو کشور دانست و ادامه داد: عراق از این راه به فرآورده با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا می‌کند و ایران نیز در شرایط تحریم و کاهش مصرف بنزین در داخل، می‌تواند محصولات تولیدی خود را صادر کند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در معاملات بین‌المللی بخش خصوصی، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد و تنها قرارداد‌های دولت با دولت تحریم است.

وی افزود: در صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به عراق، معامله در دو طرف توسط بخش خصوصی انجام شده و از آنجا که پول توسط صرافی‌ها منتقل می‌شود، مشکلی برای دریافت پول وجود ندارد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1399، کد حبر: 83824343، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین