پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
مدیریت ضعیف حج عربستان سعودی با افشای اعزام حدود 700 اندونزیایی با گذرنامه های جعلی فیلیپین به مناسک حج امسال، بیشتر خود را نشان داد.

شعارسال: روزنامه 'فیل استار' فیلیپین روز جمعه اعلام کرد حدود 500 تا 700 اندونزیایی امسال با گذرنامه جعلی فیلیپین به حج اعزام شده اند که انتظار می رود اواخر ماه جاری میلادی از عربستان پس از انجام مناسک حج به کشور خود باز گردند.

این تعداد اعزام اندونزیایی به مناسک حج با گذرنامه جعلی فیلیپین با استفاده از سهمیه این کشور جدا از 177 اندونزیایی است که در فرودگاه بین المللی 'نینوی آکوئینو' هنگام سوار شدن به هواپیما برای پرواز به مدینه در عربستان سعودی بازداشت شدند.

یک منبع، گفت که این موضوع در طول نشست دو جانبه روز جمعه 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین و 'جوکو ویدودو' همتای اندونزیایی اش در جاکارتا بررسی می شود.

دوترته پنجشنبه شب پس از پایان اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در 'وینتیان' پایتخت لائوس وارد جاکارتا شد.

براساس آماری که 'فیل استار' ارائه کرده است 500 تا 700 اندونزیایی به دلیل نابسامانی در اداره مهاجرت فیلیپین از مانیل پایتخت این کشور به جده رفته اند.

این منبع گفت که این افراد پس از بازگشت، از مانیل با استفاده از گذرنامه اندونزیایی خود به کشورشان بازمی گردند.

دولت عربستان سعودی نیز هنگام ورود این افراد متوجه گذرنامه های جعلی این افراد نمی شود.

این منبع گفت استفاده از گذرنامه های فیلیپین برای سفر به عربستان و انجام مناسک حج به یک تجارت سودآور در فیلیپین تبدیل شده است، چرا که اندونزی هر سال تنها 168 هزار سهمیه برای اعزام به حج دارد، در حالی که سهمیه فیلیپین به سختی پر می شود.

تحت قوانین اندونزی، کسانی که به طور غیرقانونی از گذرنامه های کشورهای دیگر استفاده کرده و هویت اندونزیایی خود را بپوشانند، با مشکل قانونی مواجه نمی شوند.

این منبع که نامش ذکر نشده است، گفت: در چنین شرایطی، دولت اندونزی آنها را به جای مجرم، قربانی به حساب آورده و با آنان همانند افراد قربانی رفتار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 19 شهریور 1395، کدمطلب: 82223771 (5550259) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین