پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
این‌طور که از شواهد امر پیداست استوکس همچنان به دنبال تکمیل پرونده‌اش است تا بتواند با اثبات بی‌گناهی‌اش در فیفا مابقی طلب خود را هم از این تیم بگیرد و کاملا مطابق برنامه پیش می‌رود و همان کاری را می‌کند که با تیم‌های قبلی‌اش مثل تراکتور انجام داده است.
شعار سال: با نزدیک شدن به زمان شروع مسابقات تب فوتبال در بین فوتبالدوستان داخلی بالا گرفته و با اینکه خیلی‌ها از همین حالا پرسپولیس را قهرمان بلامنازع لیگ می‌دانند، اما معادلات روی کاغذ به شکل دیگری است و این احتمال وجود دارد که با لغزش صدرنشین لیگ برتر در هفته‌های پایانی حساسیتی که این روز‌ها در لالیگا ایجاد شده را در فوتبال کشورمان شاهد باشیم.

یکی از دغدغه‌های هواداران پرسپولیس در این روز‌ها خط حمله تیم‌شان است که در طول ۲۱ هفته گذشته از لیگ نشان داد که زهر لازم را برای خطرآفرینی مقابل دروازه حریف ندارد و چه‌بسا اگر مهاجمان سرخ گلزن بودند حالا صدرنشین لیگ حتی حاشیه امن مناسب‌تری با تیم‌های تعقیب‌کننده‌اش داشت.

در این بین چشم امید هواداران سرخ به بازگشت استوکس آماده به ترکیب پرسپولیس بود که او هم مطابق انتظار با بی‌انضباطی‌هایش کار را به فسخ قرارداد کشاند و حالا این هراس وجود دارد که او حتی در فیفا تیم قرمزپوش تهرانی را بازنده کند که در این صورت شکستی بزرگ در پرونده مدیران پرسپولیس و بخش حقوقی این باشگاه ثبت خواهد شد.

نامه مجدد استوکس به پرسپولیسی‌ها
دیروز در اخباری که رسانه‌ها به آن پرداختند از ارسال نامه استوکس به سرخ‌ها گفته می‌شد و اینکه او باز هم به پرسپولیسی‌ها نامه فرستاده که نمی‌تواند به دلیل محدودیت‌های پروازی خودش را به تهران برساند و از سرخ‌ها خواسته که زحمت واریز حقوقش را بکشند تا به این شکل همه چیز عادی جلوه داده شود و اصلا انگار نه انگار که او برای مرخصی یک روزه از ایران رفت و هنوز هم به ایران بازنگشته است.

این‌طور که از شواهد امر پیداست استوکس همچنان به دنبال تکمیل پرونده‌اش است تا بتواند با اثبات بی‌گناهی‌اش در فیفا مابقی طلب خود را هم از این تیم بگیرد و کاملا مطابق برنامه پیش می‌رود و همان کاری را می‌کند که با تیم‌های قبلی‌اش مثل تراکتور انجام داده و به‌نظر می‌رسد ادعای مدیران پرسپولیس درخصوص دریافت غرامت از این بازیکن به جایی نرسد!

خواجه‌وند: نامه جدیدی به دست باشگاه نرسیده است
برای اینکه از جریان نامه جدید آنتونی استوکس به باشگاه پرسپولیس باخبر شویم با معاون حقوقی باشگاه که این پرونده‌ها را مدیریت می‌کند تماس گرفتیم. او در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «هیچ نامه جدیدی در کار نیست و این بازیکن، درخواستی از باشگاه پرسپولیس نداشته است. این نامه‌ای که رسانه‌ها به آن اشاره می‌کنند مربوط به آخرین نامه اوست که پیش از فسخ قراردادش به باشگاه ارسال کرده بود، اما بعد از فسخ قرارداد با او مکاتبه‌ای نداشته‌ایم و او هم درخواستی از باشگاه نداشته است.»

خواجه‌وند درخصوص اقداماتی که باشگاه برای گرفتن حق و حقوقش از این بازیکن انجام داده است، ادامه داد: «فعلا تنها با این بازیکن فسخ قرارداد کرده‌ایم و هنوز از او به فیفا شکایت نکرده و درخواست غرامت نداشته‌ایم. اما قطعا براساس اولویت این اقدامات را هم در دستور کار قرار می‌دهیم و این در پروسه بعدی قابل انجام است.»

نصیرزاده: استوکس یک کلاهبردار واقعی است!
اینکه سرخ‌ها تنها در خروجی صفحات باشگاه در فضای مجازی اقدام به فسخ قرارداد با استوکس کرده و در این مدت هیچ اقدامی برای اعلام دلایل فسخ، شکایت و دریافت غرامت از طریق فیفا نداشته‌اند موضوعی است که از یک طرف عجیب و از سوی دیگر خطرناک است.

عجیب اینکه چطور می‌شود باشگاهی دریافت حق و حقوقش را نادیده گرفته و این همه تعلل برای شکایت به فیفا کند و خطرناک از این بابت که ممکن است به‌زودی این استوکس باشد که در این پرونده دست بالاتر را داشته باشد و باز هم شکست بین‌المللی در پرونده پرشکست سرخ‌ها ثبت شود.

در این خصوص بر آن شدیم که با هوشنگ نصیرزاده که هم سابقه مدیریت تیم لیگ برتری را در کارنامه داشته و هم بر مسائل حقوقی اشراف کامل دارد تماس بگیریم و نظرش را درخصوص این پرونده جویا شویم. نصیرزاده در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیسی‌ها می‌توانستند به دلیل رعایت نشدن بند‌های قرارداد با این بازیکن به‌صورت یک‌طرفه فسخ قرارداد کنند، اما باید بلافاصله از استوکس به فیفا شکایت و تقاضای غرامت می‌کردند.»

او ادامه داد: «یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود ما در پرونده‌های فیفا شکست بخوریم دلیلش تأخر و تقدمی است که در شکایت‌ها داریم و در اصل معمولا افرادی که زودتر شکایت خود را به فیفا تقدیم می‌کنند شانس بیشتری برای پیروزی در پرونده دارند. من فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها باید همین امروز شکایت خود را آماده و به فیفا ارسال کنند و غرامت‌شان را هم بگیرند و این موضوع بسیار با اهمیت است.»

نصیرزاده همچنین خاطرنشان کرد: «البته مقررات کووید-۱۹ در این روز‌ها خیلی به نفع باشگاه پرسپولیس شده وگرنه تا همین امروز این بازیکن با اتکا به قانون عدم پرداخت دو ماهه حقوقش که اصلا از سوی تیم‌های ایرانی به آن اهمیتی داده نمی‌شود، پرسپولیس را در فیفا محکوم کرده بود و شک نکنید تمام نامه‌نگاری‌های او با باشگاه هم به‌منظور پرونده‌سازی است تا بتواند مثل تراکتور و تیم ترکیه‌ای قراردادش را با پرسپولیس هم به نفع خودش به پایان برساند.»

این کارشناس حقوقی در پایان افزود: «استوکس یک کلاهبردار تمام‌عیار است و با تکیه به نفوذی که FIFPRO که اتحادیه بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای در فیفا دارد توانسته گاهی از فیفا به‌صورت چشم‌بسته رای پیروزی بگیرد، وگرنه بازیکنی با سابقه او قطعا زیر ذره‌بین قرار می‌گرفت.»

چرا پرسپولیس به فیفا شکایت نمی‌کند؟
اینکه چرا پرسپولیسی‌ها تا به امروز به فیفا شکایت نکرده‌اند و برای انجام این کار دست روی دست گذاشته‌اند و امروز و فردا می‌کنند، موضوعی است که شاید برای خیلی‌ها جالب باشد. در این خصوص یکی از نفرات نزدیک به باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «برای مدیران پرسپولیس همین که در فیفا بازنده نباشند و خطری مالی باشگاه را تهدید نکند کفایت می‌کند، اما غافل از اینکه آن‌ها حدود دوسوم قرارداد این بازیکن را پرداخته‌اند و طرفی که در این بین متضرر شده پرسپولیس است و نه آنتونی استوکس. شاید مهاجم ایرلندی همین حالا هم با فسخ قرارداد بدون هیچ جنگی در فیفا موافق باشد و این پرسپولیس است که باید به دنبال حق و حقوق خود و هوادارانش باشد تا مبادا به سرنوشت تراکتور دچار شود!»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 3 تیر 1399، کد خبر: 42391، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین