پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سهام عدالت دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد. الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند، دیگر مشکل آن‌ها چیست؟
شعار سال: علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به مشکلات سهامداران در فروش و مدیریت سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفت: کاری که در سازمان خصوصی بوده را انجام داده‌ایم و وارد بورس شده است، پاسخگویی به مشکلات سهام عدالت بر عهده سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت است و دیگر ارتباطی با سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

وی عنوان کرد: ما آزادسازی را انجام دادیم و پرتفوی را به بورس داده‌ایم، الان سهامداران می‌توانند سهام خودشان را ببینند، دیگر مشکلاشان چیست؟

در حالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی این سازمان را نسبت به مشکلات سهامداران بی‌ارتباط می‌داند که برخی از کارشناسان به آزادسازی سهام عدالت انتقاد‌هایی از قبیل اجرا با عجله و بدون زیرساخت کافی و فرهنگ‌سازی دارند.

در نشستی که با موضوع سهام عدالت در هفته گذشته به صورت آنلاین برگزار شد، کارشناسان نسبت به فرایند آزادسازی سهام عدالت که توسط سازمان خصصوصی‌سازی انجام شد، انتقاد کردند.

داریوش پاک‌بین، رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه بیمه و بانک اتاق تعاون ایران گفت: آزادسازی سهام عدالت با عجله و بدون فرهنگ‌سازی انجام شد و مردم به خاطر ابهاماتی که در روش غیرمستقیم وجود داشت روش مستقیم را انتخاب کردند.

همین روش آزادسازی باعث شده که برخی از سهامداران که ۳۰ درصد از سهام خود را فروخته‌اند احساس ضرر کنند، این در حالی است که بانک‌ها در واریز پول فروش تاخیر یک ماهه دارند و حتی مبالغ واریزی کمتر از محاسباتی است که حتی خود مسئولان اعلام کرده‌اند که این موضوع موجب شده مردم اظهار پشیمانی کنند.

همچنین تجربه سهامداران از کار با سامانه سعدی رضایت بخش نیست، عملکرد این سامانه که به عنوان بستری برای مدیریت و فروش سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار گرفت باعث نارضایتی و انتقاد سهامداران شده است.

برخی از سهامداران نیز در مراحل ابتدایی متوقف شده‌اند، یعنی حتی نمی‌توانند پرتفوی سهام عدالتشان را ببیند، به نحوی که سامانه برخی از کارگزاری‌ها و بانک‌ها با عناوین مختلفی اجازه ورود را نمی‌دهد، شایع‌ترین آن نیز «عدم تطابق شماره تلفن با کد ملی» است.

با وجود همه این مشکلات سازمان خصوصی‌سازی خود را نسبت به آن‌ها بی ارتباط می‌بیند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را مرتبط‌ترین نهاد عنوان می‌کند، این در حالی است که مشکلات سهامداران فقط به یک حوزه مربوط نیست و کارگزاری‌ها، بانک‌ها و خود سازمان خصوصی‌سازی در ثبت و بررسی اطلاعات سهامداران دخیل هستند.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، کد خبر:۱، تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین