پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
فریدون یاسمی گفت: از اوایل تیرماه توزیع گاز مایع را با ساماندهی بسیار مناسبی براساس کارت بانکی و در اختیار قرار دادن دستگاه کارت‌خوان به عاملان توزیع گاز مایع در استان انجام می دهیم.

شعار سال: فریدون یاسمی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سال گذشته در کشور افزود: بعد از اجرای این طرح تمایل مردم به سمت گاز مایع (LPG) افزایش یافت و توزیع آن را در استان با مشکلاتی روبه‌رو کرد و از این رو ساماندهی توزیع آن در دستور کار قرار گرفت.

وی یکی از مشکلات به‌وجود آمده در این زمینه را تأمین گاز مایع از طریق کانال‌های عرضه خارج از شبکه و غیرقانونی توسط خانوارهای نیازمند دانست و گفت: از این رو شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به فکر ساماندهی توزیع گاز مایع در کشور افتاد.

۵۶ هزار خانوار مصرف‌کننده گاز مایع در استان کرمانشاه

وی با اشاره به اینکه امسال توزیع نفت سفید در استان کرمانشاه ساماندهی شده است، گفت: براساس راستی‌آزمایی که امسال انجام شد، نزدیک به ۵۶ هزار خانوار مشترک نفت سفید ساماندهی شدند که به‌طور قطع این تعداد خانوار نیازمند گاز مایع هستند.

یاسمی در این باره افزود: در کنار این تعداد خانوار، یکسری اصناف مانند ایزوبام‌کارها، مجتمع‌های بین‌راهی، خانه باغ‌ها و سایر اصناف نیاز به گاز مایع دارند که بنا داریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، میراث فرهنگی، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی توزیع گاز مایع به این اصناف را نیز ساماندهی کنیم.

به گفته وی، اکنون ۵۶ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان کرمانشاه به‌صورت الکترونیکی و در قالب کارت‌های بانکی سهمیه خود را دریافت می‌کنند و بنا داریم گاز مایع این خانوارها را نیز در قالب همین کارت بانکی توزیع کنیم.

یاسمی توضیح داد: این ۵۶ هزار نفر در سامانه سدف ثبت‌نام کرده‌اند و واحدهای صنفی نیازمند به گاز مایع هم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام، دستگاه متولی باید آنها را تأیید کند و بعد از آن هم ما سهیمه‌ای بنا بر نوع فعالیت ماهانه آنها اختصاص می‌دهیم و کارت آنها را شارژ خواهیم کرد.

به گفته وی، ثبت‌نام خانوارها و اصناف در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های‌ نفتی) به‌صورت کاملاً رایگان و تنها یک بار صورت می‌گیرد.

فعالیت ۲۰۰ عامل توزیع گاز مایع در استان کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه گفت: همان کاری که برای توزیع نفت سفید انجام دادیم، برای گاز مایع هم با همکاری شرکت‌های موزع، تأسیسات مردمی و عاملان توزیع انجام می‌دهیم.

یاسمی افزود: اکنون در استان کرمانشاه پنج شرکت موزع و اصلی، ۱۲ تأسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع‌کننده گاز مایع فعال است که گاز مایع مورد نیاز ۵۶ هزار خانوار و اصناف را در استان توزیع می‌کنند.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک تجارت اشاره کرد و گفت: در این راستا به‌منظور در اختیار قرار دادن دستگاه کارت‌خوان الکترونیکی در پنج واحد شرکت موضع، ۱۲ واحد تأسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع این تفاهم‌نامه منعقد شده و قرار است بانک تجارت دستگاه‌های کارت‌خوان همراه با برنامه مورد نیاز را در اختیار موزعان و شرکت‌های توزیع و تأسیسات در استان قرار دهد.

به گفته یاسمی، تاکنون بیش از ۷۰ درصد این کار محقق شده و با همکاری بانک تجارت به‌سرعت به دنبال اتمام کار هستیم و اوایل هفته آینده نیز جلسه توجیهی برای عاملان توزیع برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد که از اوایل تیرماه توزیع گاز مایع را با ساماندهی بسیار مناسبی براساس کارت بانکی و در اختیار قرار دادن دستگاه کارت‌خوان به عاملان توزیع گاز مایع در استان انجام می دهیم.

سهمیه گاز مایع خانوارها کاهش نمی یابد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه افزود: در راستای اجرای این طرح هیچ محدودیتی بنا نداریم ایجاد کنیم، فقط ساماندهی و دریافت آمار و اطلاعات مدنظر ما است.

یاسمی اظهار کرد: خانوارها مطمئن باشند اجرای این طرح به هیچ عنوان مشکلاتی در توزیع و تامین گاز مایع به‌وجود نخواهد آورد، بلکه هدف ما از اجرای این طرح ساماندهی و تسریع در تامین و تحویل گاز مایع به خانوارهای نیازمند است و سهمیه گاز مایع این خانوارها نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه افزایش هم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در اجرای این طرح نظارت ۱۰۰ درصدی دارد، گفت: سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، استانداری و کمیسیون قاچاق کالا هم در این طرح ما را کمک می‌کنند.

به گفته یاسمی، از اوایل تیرماه امسال گاز مایع براساس کارت بانکی به مشترکان تحویل داده می‌شود و غیر از کارت هیچ راهکار دیگری برای تحویل گاز مایع به خانوارها نیازمند وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای آن دسته از اصناف و اتحادیه‌ها و رانندگانی که نیاز به گاز مایع دارند نیز فعلاً به روال گذشته تأمین می‌شود و جای نگرانی نیست، چرا که ما ۱۰ درصد سهیمه گاز مایع را دراختیار شرکت‌های موزع و عامل توزیع و تأسیسات قرار داده‌ایم که نیاز این اصناف را تأمین کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه اظهار کرد: ساماندهی توزیع گاز مایع اصناف نیز در مرحله بعدی توسط شرکت پخش فرآوردهای نفتی انجام می‌شود.

این مقام مسئول میزان مصرف گاز مایع در استان کرمانشاه را حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان برخی از ماه‌ها ۴ هزار و برخی ماه‌ها نیز ۴ هزار و ۵۰۰ تن است.

وی اعلام کرد که اجرای طرح ساماندهی گاز مایع در استان هیچ هزینه‌ای برای خانوارها ندارد و تنها سهمیه آنها به کارت‌های بانکی این خانوارها منتقل می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی شانا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1399 ، کدخبر:304157 ،www.shana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
اين نشون ميده كه خيلي از روستا ها در كرمانشاه از نياز هاي اوليه خودشون هم كه همون تامين گاز باشه محرومن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین