پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
گزارش‌های تأییدنشده از یورش تروریست‌های آمریکایی به مقر فرماندهی نیرو‌های الحشدالشعبی عراق حکایت دارد.
شعارسال: برخی منابع خبری بامداد جمعه مدعی یورش تروریست‌های آمریکایی به مقر فرماندهی «کتائب حزب‌الله» و بازداشت شماری از اعضای آن شده‌اند.

شبکه خبری راشاتودی به نقل از خبرنگارش در عراق گزارش داد نیرو‌های آمریکایی با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیرو‌های ویژه عراق، مقر فرماندهی تیپ ۴۵ الحشد الشعبی واقع در منطقه «البوعیثة» در شرق بغداد را محاصره و شماری از اعضای این سازمان را بازداشت کردند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم به نقل از مقام‌های عراقی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده مدعی شده که ۳ نفر از رهبران «کتائب حزب‌الله» بازداشت شده‌اند.

این رسانه به نقش آمریکا در جریان حمله اشاره‌ای نکرده و مدعی شده که این حمله توسط «نیرو‌های امنیتی عراق» انجام شده است. رویترز، علی‌رغم این نوشته که نفرات بازداشت‌شده تحویل ارتش آمریکا شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف اصطلاحاً «ضدداعش» در عراق به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

برخی از رسانه‌های عراقی شمار نفرات دستگیرشده در جریان این یورش را تا ۱۳ نفر گزارش داده‌اند.

نیرو‌های تروریستی آمریکا دی‌ماه سال گذشته به مقر نیرو‌های کتائب حزب‌الله عراق در نزدیکی القائم حمله کرد. در جریان این حملات هوایی ده‌ها نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

در همین حال، برخی کاربران فضای مجازی ادعا کردند نیرو‌های الحشد الشعبی، مقر نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق را محاصره کرده اند.

خبرنگار روسیا الیوم این ادعا‌ها را تکذیب کرد. این منبع گفت: «هیچ اتفاقی در نزدیکی مقر نیرو‌های ضدتروریسم عراق رخ نداده و اخبار منتشرشده صحت ندارند.»
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 تیر 1399، کد خبر: 13990406000032، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین