پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۸۴۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
یک اقتصاددان گفت: با پیاده کردن سیستم مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کالاها، قیمت کنونی بسیاری از محصولات به نصف می‌رسد، چون دلال‌ها حذف می‌شوند.
شعار سال: در اقتصاد دلالی فاصله وحشتناکی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی وجود دارد، این فاصله را دلال‌ها پر می‌کنند، همان کسانی که در جریان تولید، توزیع و مصرف بیشترین سود را می‌برند و کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند.

لطفعلی بخشی، اقتصاددان، در توضیح بیشتر در این باره به خبرنگار برنا می‌گوید: در هیچ یک از کشور‌های جهان این تعداد مغازه که در ایران هست، وجود ندارد. ما در ایران به ازای کمتر از هر ۳۰ نفر یک مغازه داریم.

او افزود: سیستم توزیع عجیب و غریبی داریم که با هیچ جای اقتصاد ما همخوانی ندارد. بخش توزیع در مقایسه با تولید بسیار بزرگ است و بخش زیادی از سود در جیب او می‌رود.

او ادامه داد: در اقتصاد‌های توسعه‌یافته‌تر فاصله خرید تا فروش چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان است در حالی که در ایران به دلیل نقص سیستم توزیع، این فاصله ارقامی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان را دربرمی‌گیرد.  

بخشی همچنین گفت: اصناف در ایران از قدرت خوبی برخوردار هستند و در همین حال کمترین مالیات ممکن را پرداخت می‌کنند. در ایران همچنین ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده قطع است. این قطع ارتباط به نفع دلالانی است که از سود خوبی برخوردارند و مالیات هم نمی‌پردازند. در نتیجه کالا‌های تولید داخل هم با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

این اقتصاددان تصریح کرد: اگر بتوانیم سیستم مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اکنون کالا از تولید تا مصرف ده‌ها دست می‌چرخد، اگر این دست‌ها شناسایی و کددار شوند و مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند این جریان تغییر می‌کند.

او اضافه کرد: با پیاده کردن سیستم مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کالاها، قیمت کنونی بسیاری از محصولات به نصف می‌رسد، چون دلال‌ها حذف می‌شوند.  



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۱۹۸۸۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
مسئله دلال ها در ایران در بیشتر بخش های اقتصادی داره دیده میشه از بازار محصولات کشاورزی گرفته تا پوشاک و مسکن و خودرو. باید مسئولان فکری برای این مسئله بکنند.مردم زیر بار فشار اقتصادی دارن له میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین