پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
محمدحسین برخوردار افزود: اگر در مراکز مرزی چه آبی و خشکی می‌توانستیم با ایجاد کارخانه یا تقویت صنعت گردشگری و‌... اشتغال ایجاد کنیم، مسلما معضل قاچاق کمتر می‌شد.
شعار سال:محمد حسین برخوردار، عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: برخی از خریداران از کارخانجات یا دیگر مراکز به‌هیچ‌عنوان قبول نمی‌کنند که فاکتوری به‌نام‌شان زده شود، ولی کارخانجات مجبورند که تولیدات‌شان را به فروش برسانند، بنابراین تا جایی که امکان دارد از کد‌های اقتصادی افراد دیگر استفاده می‌کنند که به نوعی فرار مالیاتی است.

وی بیان کرد: هرچند در این سال‌ها قانون تصویب شده که هم کسی که مالیات پرداخت نکرده و هم کسی که فاکتور صادر کرده، مجرمند و باید مالیات را پرداخت کنند، اما چنین اقداماتی در کشور زیاد صورت می‌گیرد به‌ویژه در موضوع قاچاق که نه فاکتور و نه کنترلی بر آن وجود دارد.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: قاچاق وارد کشور شده و بدون فاکتور و ارزش افزوده‌ای برای کشور بدون حتی امکان کنترل درآمد‌های قاچاقچیان، به دست مشتری می‌رسد که البته قاچاق خود بحث‌های زیادی دارد.

وی بیان کرد: اگر در مراکز مرزی چه آبی و خشکی می‌توانستیم با ایجاد کارخانه یا تقویت صنعت گردشگری و‌... اشتغال ایجاد کنیم، مسلما معضل قاچاق کمتر می‌شد. تا زمانی‌که نان قاچاق را می‌خوریم به سود زیاد و فرار مالیاتی عادت می‌کنیم.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، کد خبر:۲۱۳۱۸۶۳، تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین