پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
ملک فاضلی ضمن موافقت با دستور رئیس جمهور برای ایجاد محدودیت سنی دریافت کنندگان وام ازدواج گفت: امیدوارم اجرای این طرح تشویقی باشد تا شاهد باروری‌های سالم و تولد فرزندان سالم باشیم.
شعار سال : مقوله ازدواج‌های اجباری همیشه در کشور ما وجود داشته، اما مسئله‌ای که این روز‌ها به آن اشاره می‌شود انجام اینگونه ازدواج‌ها برای دریافت وام ازدواج است که مبلغ آن به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. بدین ترتیب رئیس جمهور با درخواست وزیر ورزش و جوانان و پیگیری معاونت امور جوانان، دستور بررسی اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج را صادر کرد بدین ترتیب سن افراد متقاضی وام ازدواج باید ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.
ملک فاضلی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ازدواج‌های اجباری برای دریافت وام ازدواج گفت: در ازدواج‌های اجباری، اجباری بودن آن جایی ثبت نمی‌شود بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی به دست آورد و به طور کلی گفت هر ازدواجی که زیر ۱۵ سال ثبت شده از روی اجبار و برای مقاصد اقتصادی بوده است.
او افزود: نمی‌توان انکار کرد برخی از ازدواج‌ها در کشور ما از روی فشار اقتصادی است و برخی خانواده‌ها به دلایل مختلف دختران خود را در سنین پایین شوهر می‌دهند چرا که مقاصد اقتصادی از جمله دریافت وام ازدواج یکی از این دلایل است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان با تکذیب سیاه نمایی‌هایی که علیه این شهر صورت می‌گیرد، گفت: آنچه مردم ایران از سیستان بلوچستان می‌دانند و صدا و سیما و فضای مجازی از آن نشان می‌دهد زمین تا آسمان با واقعیت فاصله دارد و به نظر من سیاه نمایی بیش نیست.
او افزود: برخلاف آنچه نشان داده می‌شود، میزان سطح آموزش در سیستان و بلوچستان بسیار افزایش یافته و می‌توانم بگویم ۹۵ درصد از خانم‌های این شهر وارد آموزش عالی می‌شوند بنابراین ازدواج‌های اجباری و سطح اجتماعی در این منطقه پایین را قبول ندارم چرا که مردم شهر ما بسیار فهیم هستند و از لحاظ شعور اجتماعی مردم غنی به شمار می‌آیند.
این نماینده مجلس ضمن موافقت با دستورالعمل رئیس جمهور مبنی بر ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج گفت: بنده با دستور رئیس جمهور موافق هستم و به نظرم تاثیر مثبتی در سلامت بانوان خواهد گذاشت.
او افزود: به نظر من که یک پزشک هستم، سن ازدواج سالم برای خانم‌ها بالای ۱۸ سال است و پایین‌تر از این سال بارداری و زایمان می‌تواند خطرناک باشد.
فاضلی اظهار کرد: زایمان در سنین زیر ۱۸ سال امکان مرگ و میر مادر را افزایش می‌دهد و عوارض بسیار مخربی را به همراه دارد چرا که لگن یک خانم تا سن ۱۸ سالگی در حال رشد است و کمتر از این سن آمادگی باروری را ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدوارم اجرای این طرح تشویقی باشد تا به سمت باروری‌های سالم و تولد فرزندان سالم پیش برویم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:8 تیر 1399، کد خبر: 1021011/ borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
چه جالب! خیلی مسخره است اگر به باطن قضیه نگاه کنی که طرف چهل سالشه اما برای ازدواج نیاز به وام داره /یعنی در این مدت نتونسته پولی پس انداز کنه و درآمد خاصی نداره که در میانه میانسالی باید برای تشکیل خانواده وام بگیره!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین