پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
حراج هنر جهان اسلام و هند کریستیز ۲۵ ژوئن در لندن با عرضه ۲۲۶ اثر هنری از کشور‌های مسلمان و هند برگزار شد و با فروش کلی ۱۳۳۶۱۰۰۰ پوند به کار خود پایان داد.
شعار سال:  در این حراج ۶۶ اثر ایرانی شامل قرآن‌های خطی، آثار نگارگری و خوشنویسی، سفال، آبگینه و فرش عرضه شدند و ۴۱ اثر از آن‌ها به مبلغ کلی ۹۹۳۰۷۵۰ پوند به فروش رسیدند.

رکورددار گرانترین اثر حراج جهان اسلام و هند کریستیز یک قرآن عصر تیموری متعلق به قرن ۱۵ میلادی از ایران بود که ۷۰۱۶۲۵۰ پوند به فروش رسید و به تنهایی بیش از نیمی از رقم کل حراج جهان اسلام کریستیز را به خود اختصاص داد.
 
این اثر که بر روی کاغذ چینی، چاپ نقره شده با قیمت پایه ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار پوند عرضه شده بود که نزدیک به ۱۰ برابر قیمت پایه خود به فروش رسید.

قرآن به جا مانده از عصر تیموری


دومین اثر گران قیمت حراج جهان اسلام کریستیز پرتره‌ای از سلطان محمد دوم عثمانی متعلق به قرن ۱۶ بود که به قیمت ۹۳۵۲۵۰ پوند فروخته شد.

 
قرآن به جا مانده از عصر تیموری
 

سومین اثر گران‌قیمت این حراج کتاب خطی «تحفه‌الاحرار» جامی مربوط به قرن ۱۶ میلادی با امضا سلطان محمد نور تیموری به قیمت ۹۲۳۲۵۰ پوند به فروش رسید.

 
قرآن به جا مانده از عصر تیموری


همچنین گلاب‌پاش مطلا مصری به قیمت ۷۹۱.۲۵۰ پوند در جایگاه چهارم و کوزه‌ای کاشانی منقوش به رنگ آبی و سیاه و سفید متعلق به قرن ۱۳ به مبلغ ۴۰۱.۲۵۰ پوند در جایگاه پنجم گران قیمت‌ترین آثار قرار گرفتند تا ایران بیشترین سهم را در میان رکورداران این حراج داشته باشد.

 
قرآن به جا مانده از عصر تیموری
 
 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری هنر امروز ، تاریخ انتشار 8 تیر    99، کد خبر: 1911  ،  http://www.honarmrooz.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
ارز ش قرآن به جدید و قدیمی بودنشون نیست ولی قرآن های قدیمی حس قدمت اسلام رو میدن و این قیمت هایی که به فروش میرسه نشون میده هنوز هستند کسانی که اهمیت میدن و باعث حفاظت از این آثار میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین