پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
محمد امینی‌زاده، وکیل و فعال دانشجویی در خصوص اتهامات تاجگردون و روابط پیچیده اقتصادی وی نظراتی را عنوان کرده است که آیا همکاری‌های صورت گرفته بر اساس روابط و ضوابط قبلی شکل گرفته یا پایه و اساس آن شایستگی‌های فردی بوده؟

شعار سال: طرح ایجاد بیمارستان گل‌گهر با ۱۲ هزار متر زیربنا و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال در مهر ۹۶ آغاز و به شرکت پیمانکاری گوپله با مدیریت محمدنبی گوهرگانی واگذار شده است. مشاوره طرح این پروژه، شرکت پل می‌باشد که امیررضا تاجگردون (پسر غلامرضا تاجگردون) عضو هیات‌مدیره آن است. اما سوالی مطرح شده است که آیا همکاری‌های صورت گرفته بر اساس روابط و ضوابط قبلی شکل گرفته یا پایه و اساس آن شایستگی‌های فردی بوده؟

محمد امینی‌زاده، فعال دانشجویی دیروز و وکیل امروز در خصوص اتهامات تاجگردون و روابط پیچیده اقتصادی وی در کرمان می‌گوید: در مجلس یازدهم غلامرضا تاجگردون و حسن‌پور که در حال حاضر رئیس مجمع نمایندگان استان است، عضو کمیسیون برنامه و بودجه بودند. در سال ۹۸ یک مجوز برای ساخت بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی گل‌گهر را از مجلس گرفتند و ردیف بودجه‌ای برایش تعیین کردند. از طرفی شنیده‌ها حاکیست که بحث پیمانکاری این بیمارستان به یکی از اقوام تاجگردون واگذار شد. در عین حال در چند شرکت وابسته به گل‌گهر مثل شرکت سنگ آهن، انتصاباتی از اقوام تاجگردون انجام شده است.

امینی‌زاده می‌گوید: به گفته منابع آگاه در شرکت فولاد گچساران نیز از اقوام حسن‌پور عده‌ای به شغل‌های پر درآمد منصوب شدند. حسن‌پور با هماهنگی با پور‌ابراهیمی، نماینده کرمان در کمیسیون اقتصادی مشغول به کار هستد. نکته قابل تامل اینجاست که جز یکی دو نفر از اعضای این کمیسیون، مابقی نمایندگان در رشته مدیریت تحصیل کردند، اما در حال حاضر عضو کمیسیون اقتصادی شده‌اند.

به گفته امینی‌زاده، پورابراهیمی بدون تحصیلات لازم عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است. این استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه می‌دهد: زیبنده مجلس انقلابی یازدهم نیست که چنین ابهاماتی در خصوص زد و بند‌های کلان اقتصادی در استان کرمان وجود داشته باشد. امیدواریم هرچه زودتر حواشی این ابر پروژه‌های اقتصادی برای همه شفاف‌سازی بشود.

 

البته همه این انتصابات با واکنش فعالان رسانه‌ای و دانشجویی نیز همراه شد.
یکی از کاربران توئیتر به نام بانوی عمارت در توئیتی کوتاه نوشت: دادستان محترم سیرجان برای مردم شفاف کنید: در ابر پروژه‌های میلیاردی گل‌گهر چه می‌گذرد؟ #مطالبه_گر_باشیم

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

کاربر دیگری گفته: پلان یک: پسرخاله تاجگردون عضو هیات‌مدیره گهر زمین/ پلان دو: حسن‌پور: بنده یکی از افتخاراتم دوستی با جناب آقای تاجگردون بوده، نباید خدمات آقای تاجگردون را نادیده بگیریم/ پلان سه: رد پای شبکه منتسب به تاجگردون در پیمانکاری پروژه بیمارستان گل‌گهر! زیبا نیست؟

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

 

محمد در توئیتی نوشته: تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. آقای حسن‌پور اگر شما ریگی به کفش ندارید پس برای مردم سیرجان پاسخگو باشید و شفاف‌سازی کنید که تاجگردون‌ها از شهر ما چه می‌خواهند؟ #قرارگاه_مطالبه_گری_شهیددیالمه

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

 

قاصدک از دیگر دانشجویان قرارگاه مطالبه‌گری شهید دیالمه در توئیتی به امیررضا تاجگردون اشاره کرد و نوشت: امیررضا تاجگردون عضو هیات مدیره شرکت پل‌میر، مشاور طرح بیمارستان گل‌گهر سیرجان هست. مجری طرح هم شرکت گوپله متعلق به دوست و شریک تجاری غلامرضا تاجگردون. آقای ملارحمان آیا معامله‌ای در میان بوده؟ #قطع_دست_مفسد

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

کاربری با نام مستعار صنم‌بانو نوشته: یافتن میزان عمق نفوذ تاجگردون و تاجگردون‌ها در سیرجان با نظارت‌های مردمی من‌جمله قرارگاه مطالبه‌گری شهید دیالمه ممکن خواهد بود. #بده_بستان_سیاسی #قطع_دست_مفسد

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

حسن اناری با انتقاد از محافظه‌گری در مجلس گفت: تدوین قانون سوت‌زنی در راهروی مجلس! گزارش تخلف از سوی مردم مورد حمایت قطعی قوه قضائیه! مومنین و دلسوزان نظام اسلامی محافظه‌کاری را کنار گذاشته و عرصه را برای مفسدین نا امن کنید.

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 


سجاد نصرت‌آبادی در توئیتی خطاب به دادستان سیرجان نوشته: دادستان محترم سیرجان، وقت آن رسیده در راستای انجام وظایف خطیر خود به ابرپروژه بیمارستان گل‌گهر ورود نمایید. این مناقصه به چه شکل صورت پذیرفته؟ آیا عمومی بوده است و یا محدود؟ بهتر است برای جلب امید مردم صورت جلسه مناقصه، با پیگیری شما علنی گردد.

 

دادستان به پرونده‌ی پیچیده تاجگردون‌ها ورود کند

 

 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، به تاریخ: ۱۴ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۵۹۱۸۲، www.snn.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین