پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از افزایش چند برابری واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۴ ماه گذشته خبر داد.
شعار سال: مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از افزایش چند برابری واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۴ ماه گذشته خبر داد.


*** نقش خوشه‌های صنعتی



به گزارش خبرگزاری صنایع، محسن صالحی نیا در پویش ملی تولید، تداوم امید در نشست با فعالان اقتصادی با اشاره به نقش استان اصفهان در تولید و صنعت، اظهار داشت:

ظرفیت استان اصفهان در بحث خوشه‌های صنعتی بسیار بالاست که انتظار می‌رود در این زمینه فعال‌تر شود و ۴۰۰ خوشه صنعتی در کشور برنامه‌ریزی شده بود که ۱۰۵ خوشه تا کنون به نتیجه رسیده است.



وی با اشاره به نقش خوشه‌های صنعتی در هم‌افزایی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط، افزود:

کمتر صنعتی اعم از صنایع بزرگ، متوسط و خرد است که در اصفهان نباشد و از این رو سطح انتظار‌ها در این استان متفاوت است و در برخی بخش‌ها حجم کار با چند استان برابری می‌کند.


*** افزایش واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی



صالحی نیا پیرامون سیاست‌های محوری سازمان متبوع خود، اضافه کرد:

حمایت از واحد‌های موجودی که می‌توانند سطح دانش فنی، تنوع محصولات و کاهش قیمت را توسعه دهند، جزو سیاست‌های محوری وزارت صنعت است.

آمار واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در چهار ماه گذشته چند برابر شده و فضای کسب و کار به گونه‌ای است که شرایط تولید از جنبه‌های گوناگون، از جمله ایجاد ارزش افزوده و فروش وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

وزارت صنعت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار با سیاست‌های حمایتی تلاش می‌کند فرصتی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران انگیزه بیشتری برای تولید پیدا کنند.


*** سیاست‌های وزارتخانه



صالحی نیا، مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه برشمرد و بیان کرد:

تلاش می‌کنیم با منابع محدود ارزی، کالا‌های اساسی، مواد اولیه خاص و کالا‌های واسطه‌ای لازم را تهیه کنیم.

امروز شرایطی فراهم شده است تا واحد‌های تولیدی هم در بازار صادراتی و هم در داخل فرصت خوبی برای فروش داشته باشند.

سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات واحد‌های صنعتی کوچک بود که تلاش دولت برای تحقق آن در سال جاری و هموارتر شدن مسیر صادرات آن‌ها است.


*** طرح‌های دارای پیشرفت



مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در پایان با اشاره به طرح‌های دارای پیشرفت مناسب، افزود:

یک هزار و ۶۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و ۹۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر در استان اصفهان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در گام نخست طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد و در گام بعدی طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد به نتیجه برسد.


*** برنامه سفر معاون وزیر صنعت به اصفهان



به گزارش خبرگزاری صنایع، لازم به ذکر است، شرکت در آیین بهره‌برداری از سه طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریال در کمشچه، نطنز و کاشان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه معاون وزیر صنعت استان اصفهان است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن درحال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد، اشتغال صنعتی هشت درصد و در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخائر معدنی دوم است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 13 تیر 1399 ، کدخبر: 188761 ، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین