پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره شرایط دریافت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان این سازمان گفت: افرادی می‌توانند مشمول دریافت تسهیلات باشند که فاقد مسکن و مستاجر و تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیرمستمر بهزیستی باشند.
شعار سال: وحید قبادی دانا روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین این مددجویان نبایداز تسهیلات دولتی تامین مسکن استفاده کرده باشند و دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش باشند.
وی ادامه داد: کسانی که در دهک یک تا سه درآمدی هستند، مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد و افرادی که در دهک‌های یک تا هفت هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند بود. میزان کمک بلاعوض همسو و هماهنگ با مددجویان کمیته امداد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض برای افراد حاضر در شهر‌های مرکز استان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهر‌ها هستند مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد حاضر در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره در نظر گرفته شده است.
قبادی دانا تصریح کرد: برای شهر‌های مراکز استان تقریبا ماهانه کمک هزینه ۵٠٠ هزار تومان برای یک سال و سایر شهر‌ها کمک هزینه ماهانه ۴٠٠ هزار تومان برای یکسال و روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها مبلغ ماهانه ٢٠٠ هزار تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: سقف تسهیلات قرض الحسنه در استان‌های مختلف با توجه به شرایط استان و اینکه منزل در مرکز استان یا سایر شهرهاست متفاوت است، سقف تسهیلات در شهرستان‌ها ٢٠ میلیون تومان است که در مرکز استان‌ها بین ٢٠ تا ٣٠ میلیون متغیر است.
قبادی دانا افزود: زمان بازپرداخت تسهیلات هم با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت بین پنج تا هفت سال است.
نحوه دریافت تسهیلات
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کسانی که مشمول دریافت تسهیلات هستند می‌توانند به ادارات کل بهزیستی هر استان و شهرستان مراجعه کنند و در سامانه‌ای که در نظر گرفته شده استان‌ها تا سقف اعتبار شهرستان خود می‌توانند ثبت نام کنند.
قبادی دانا افزود: سپس کسانی که شرایط لازم را داشته و مورد تایید قرار بگیرند برای دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی شده و کسانیکه مشمول کمک بلاعوض اجاره بها هستند به شکل الکترونیکی مبلغ مورد نظر روی کارت بانکی آن‌ها شارژ می‌شود.
قبادی دانا افزود: امیدواریم این فرآیند تا پایان مرداد به نتیجه برسد و تسهیلات از تاریخ مذکور پرداخت شود.

اجاره نشینی بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ٢٠٠ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی مسکن ندارند و اجاره نشین هستند.
قبادی دانا تصریح کرد: اگر قرار باشد تسهیلات به همه آن‌ها اختصاص پیدا کند بیش از سه هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است. البته بودجه بهزیستی برای ساخت مسکن بوده و هیچوقت بودجه‌ای برای ودیعه مسکن یا اجاره بها از محل اعتبارات دولتی در اختیار بهزیستی نبوده است.
وی یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی و با شیوع کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به مبلغ ۵٠ میلیارد تومان را برای این منظور اختصاص داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این ۵٠ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرد و با حمایت کمیته امداد ٢۵ میلیارد دیگر نیز از محل صندوق امداد ولایت تامین اعتبار می‌شود.
قبادی دانا ادامه داد: بنابراین در حال حاضر با این کمک، ٧۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و ٣٠ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض اجاره مسکن برای جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با توجه به محدودیت، امکانات اشاره شده گروه هدف دارای اولویت همچون زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار دارای بعد خانوار حداقل ٣ نفر، معلولان سرپرست خانوار با معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل ٣ نفر، خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و فرزندان سازمان بهزیستی که از مراکز شبانه روزی ترخیص شده‌اند و حداکثر ١٠ سال از زمان شروع زندگی مستقل آن‌ها گذشته است را شامل می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 تیر 1399 ، کدخبر: 83844089 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
داستان مسکن و اجاره در کشور ما غم بزرگی است که هر روزه کمر خیلی از مستاجرها رو می شکنه .حالا اگر جزو قشر بدبخت بیچاره هم باشی که معیشتت رو به سختی اداره می کنی دیگه اجاره خونه برات میشه قوز بالا قوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین