پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به استان سیستان و بلوچستان پس از شیوع کرونا، از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان در سال جاری برای رفع محرومیت از دو شهرستان قصرقند و زهک به عنوان مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت خبر داد.
شعار سال: سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از مناطق محروم زابل و شهرستان زهک به عنوان یکی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، در دیدار با فرمانداران و مسئولان این شهرستان‌ها اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات این مناطق به دلیل کمبود آب است که ریشه آن در خارج کشور است؛ ولی علی رغم نواقص و مشکلاتی که امروز مردم این مناطق با آن مواجهند و قطعاً مدیران، مسئول آن هستند، باید بدانیم که اگر عزم مان را جزم کنیم می‌توانیم بر مشکلات موجود فائق بیاییم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این مشکلات، لاینحل نیست و با همدلی و عزم جدی قابل حل هستند، گفت: مردم سیستان و بلوچستان همواره وفادار به نظام بوده اند و حق بزرگی بر گردن ما دارند، لذا باید مسئولان کشور و این مناطق، تمام تلاششان را بکارگیرند تا این حق را ادا کنند.

وی با بیان اینکه نهاد‌های انقلابی به هیچ وجه نباید، جای دولت بنشینند، گفت: بنیاد مستضعفان تنها مکمل و کمک کار دولت است و قرار نیست جایگزین دولت در عمل به مسئولیت‌ها شویم.

فتاح با تاکید بر لزوم اولویت بندی مسائل در حل مشکلات اظهار کرد: بنیاد مستضعفان بعد از شیوع کرونا، به صورت نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان را به استان سیستان و بلوچستان تخصیص داده است و این رقم قابل توجهی است که طی چند ماه گذشته از سوی بنیاد مستضعفان برای کمک به اقشار آسیب دیده و ضعیف تخصیص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از کمک‌های بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا بهره‌مند شدند، گفت: ما علاوه بر این موارد، برای تامین ودیعه و اجاره بهای مسکن نیازمندان، کمک‌هایی را به حساب کمیته امداد کشور و سازمان بهزیستی واریز کردیم که بخشی از این کمک‌ها به مددجویان این دو نهاد در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

فتاح با اشاره به فعالیت بنیاد مستضعفان در ۱۵ منطقه محروم هدف طرح آبادانی و پیشرفت گفت: بنیاد مستضعفان قرار است در هر استان یک شهرستان محروم را به عنوان هدف خود در طرح آبادانی و پیشرفت انتخاب کند، ولی با این وجود، استان سیستان و بلوچستان به دلیل اهمیتش، تنها استانی است که ۲ شهرستان آن (زهک و قصرقند) جزو مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

وی با اشاره به موفقیت‌های طرح آبادانی و پیشرفت در منطقه قلعه گنج کرمان ادامه داد: بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از تجربه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در منطقه قلعه گنج و توسعه آن به سایر نقاط محروم کشور، مقرر شده است بنیاد مستضعفان در مناطق هدف خود، ۳ سال استقرار یابد و برنامه‌های محرومیت زدایی را در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیگیری کند تا چهره محرومیت از این مناطق پاک شود. البته نکته حائز اهمیت آن است که باید دستگاه‌های مسئول در منطقه نیز برای این رفع محرومیت همکاری کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان باید انقلابی و جهادی عمل کند افزود: کار‌های ما در این مناطق باید با کیفیت و ماندگار و با رعایت اصول فنی باشد تا از اسراف در هزینه ها، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه، این بنیاد نسبت به مردم استان سیستان و بلوچستان احساس مسئولیت می‌کند گفت: در این شرایط بنیاد مستضعفان به دنبال تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ادامه اجرای طرح مواسات مومنانه، مرحله دوم این طرح را آغاز کردیم و تامین ۱.۵ میلیون بسته معیشتی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان را عهده دار شد که قطعا مناطق محروم سیستان و بلوچستان و اقشار ضعیف و آسیب دیده این استان نیز در زمره دریافت این کمک‌های بنیاد مستضعفان قرار خواهند گرفت.

فتاح اضافه کرد: همچنین مقرر شد با توجه به آمار افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، ۱۰ هزار بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار ضعیفی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند از سوی بنیاد مستضعفان اهدا خواهد شد.

وی گفت: در جلسه امروز نیز مقرر شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به اعتبار شهرستان زهک از سوی بنیاد مستضعفان اضافه شود و اعتبار تخصیصی امسال بنیاد برای این شهرستان به ۶۰ میلیارد تومان ارتقاء یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: ازاین اعتبار، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای وام قرض الحسنه اشتغال و وام ضروری و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها و سایر نیاز‌های این شهرستان است که قرار است به صلاحدید مسئولان شهرستان، در منطقه زهک هزینه شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۹۰۵۰۲۰۱۴۲۴، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین