پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کمبود امکانات ايمني و نبود چراغ‌هاي حاشيه جاده‌هاي برون شهري ار عوامل اصلی افزايش آمار تصادفات رانندگي در منطقه مغان است.
شعارسال: منطقه مغان و شهرستان های بیله سوار و پارس آباد از جمله مناطقي هستند که علاوه بر کمبود امکانات ايمني و جاده‌هاي مناسب، نبود چراغ‌هاي حاشيه جاده‌هاي برون شهري نیز بر افزايش آمار تصادفات رانندگي در اين منطقه تاثیر مستقیم گذاشته است.

به طوري که فقدان حداقل استانداردها و روشنایی در نقاط حادثه خیز عامل بسیاری از حوادث ناگوار شبانه در این منطقه به شمار مي‌آيد که بايد مسئولان مربوطه برای حل آن چاره اندیشی کنند تا بدینوسیله جان هموطنان در معرض خطر قرار نگيرد.

برخي از نقاط جاده های مغان به حدی تاریک است که چشمان رانندگان باید فقط به خط کشی ها متمرکز شود تا بتوانند جاده را در پیچ و خم ها تشخیص داده و از خطر تصادف در امان بمانند.

يکي از رانندگان خودروهای سواری بین راهی در مسیر پارس آباد و بیله سوار در گفتگو با خبرنگار صبح مغان گفت: متاسفانه مشکلات راه های اصلی شمال استان تنها به نبود سامانه روشنایی ختم نمی‌شود بلکه عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی از کشورهای همسایه از مرز بیله سوار، جاده های این منطقه را از بین برده است که لازم است بزرگراه های مستحکمی در مغان احداث شود.

علیرغم اينکه بحث کیفیت و روشنايي جاده‌ها در کاهش تصادفات رانندگي حرف اول را مي‌زند اما نبود برخی امکانات و علایم هشدار دهنده، تصادفات رانندگي در محورهاي برون شهري منطقه مغان را افزايش داده است.

حوادث اخیر و تصادف های شبانه در جاده های این منطقه که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شده است لزوم رسیدگی به روشنایی مسیر و ساخت بزرگراه را برجسته تر می کند.

بر این اساس شب گذشته (شنبه)در اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه خودروی پژو در مسیر سه راه باغات در جاده بیله سوار- پارس آباد یک نفر جان خود را از دست داد.

همچنین در شب های گذشته نیز تصادف های مشابهی در این منطقه رخ داده است که منجر به کشته شدن چندین نفر از همشهریان شده است.

با این حال اداره راه و شهرسازی، با پشتکاری که در بحث ترمیم جاده ها دارد انتظار می رود در ایجاد سیستم روشنایی در راه های ارتباطی منطقه مغان(بیله سوار-پارس آباد) که یکی از پرتردد ترین راه های شمال استان اردیبل است برنامه ای در راستای حل مشکل روشنایی تدارک ببیند که اين امر علاوه بر افزایش ضریب ایمنی رانندگی در شب، آروزی دیرینه هموطنان مغانی را نیز محقق می بخشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان، تاریخ انتشار: شنبه 20 شهریور 1395، کدخبر: 57053 ، www.sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقعا خیلی از جاده ها تو شب رفت امد کردن خیلی خطرناکه اصلا هیچ نوری ندارن مخصوصا اینکه دو طرفه هم هستن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین