پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۰۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
محمدرضا حیدری گفت:تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر فروش ماسک دست دوم در مراکز عرضه محصولات بهداشتی شیراز اعلام نشده است.

شعار سال:محمدرضا حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به شایعه‌ای مبنی بر بازگردانی ماسک‌های دست دوم توسط افراد سودجو به بازار گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر فروش ماسک دست دوم در مراکز عرضه محصولات بهداشتی شیراز اعلام نشده است.

او تاکید کرد: مراحل تهیه و تولید ماسک بصورت کاملاً استاندارد و با نظارت کامل در مراکز تولیدی در حال انجام است.

معاون علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره اینکه معاونت غذا و دارو و سایر بخش‌های علوم پزشکی شیراز کنترل کاملی بر واحدهای عرضه کننده ماسک دارند، یادآور شد: طرح ضربتی دانشگاه علوم پزشکی جهت کنترل هرچه بهتر بازار بصورت روزانه و با بازدید از داروخانه‌ها و واحدهای عرضه کالاهای پزشکی در حال انجام است.

حیدری در خصوص افزایش قیمت ماسک در طی روزهای اخیر نیز گفت: در مدت اخیر چندین جلسه در همین خصوص برگزار شده اما بخش عمده‌ای از افزایش قیمت مربوط به تأمین مواد اولیه و بهداشتی مورد نیاز تهیه ماسک است.

او با اشاره به اینکه تنها دو کارخانه تهیه و تولید مواد مورد نیاز ماسک در ایران فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر کارخانه‌ای در یزد و کارخانه‌ای در ملایر همدان مواد مورد نیاز را تولید می‌کنند.

حیدری یادآور شد: با وجود موج جدید کرونا و الزامات جدید در خصوص استفاده اجباری از ماسک در تمامی مراکز اداری و دولتی، شاهد کمبود ماسک و در نتیجه افزایش قیمت بوده‌ایم.

او افزود: در بازار چند نمونه ماسک به فروش می‌رسد که بخشی از این ماسک‌ها بصورت پارچه‌ای و دست ساز دوخته شده، این ماسک‌ها تنها در حد یک پوشش ساده برای جلوگیری از پرتاب ویروس از طریق عطسه و سرفه مؤثر است. ماسک‌های دارای فیلتر و بافت مناسب در نوع پزشکی و عادی عرضه می‌شوند و در داروخانه‌ها و واحدهای فروش کالای پزشکی در دسترس شهروندان است.

او در خصوص زمان مناسب استفاده از هر ماسک تاکید کرد: هر ماسک در بهترین شرایط بین دو تا سه ساعت قابل استفاده است و پس از این مدت به دلیل رطوبت و بازدم دچار تغییر رنگ و بو می‌شود.

حیدری تاکید کرد: هیچکدام از ماسک‌های بهداشتی قابل شستشو نیستند و در صورت شستشو با از دست دادن بافت فیلتر میان ماسک خاصیت بهداشتی و بازدارندگی خود را از دست می‌دهند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری تحلیلی فانا،تاریخ انتشار:  23 تیر 1399،کدخبر:29454،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
واقعا اين شايعات خيلي بده و مردم رو نسبت به همه چي بدبين ميكنه و از كار ميندازه حالا اگر كسي هم بخواد به فكرشون باشه پس ميزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
این خودش باعث انتقال کرونا میشه که! این دیگه چه خبری بود اول صبحی خوندم! ای وای بر من که تو همچین استانی دارم زندگی میکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین