پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
ترامپ را باید منتظرترین فرد برای اعدام این سه نفر دانست تا بعد از اعدام احتمالی، در حالی که لبخند می‌زند، قسمت‌های بعدی سریال توئیت‌های فارسی اش را به مرثیه سرایی برای آن‌ها اختصاص دهد.
شعار سال: «سه نفر در ایران برای شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده‌اند. اعدام آن‌ها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام این سه نفر پیامی اسفناک به دنیا می‌فرستد و نباید انجام شود. #اعدام_نکنید».

این توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست که به زبان فارسی نوشته و منتشر شده است. اشاره او به حکم محکومیت سه نفر است که در جریان ناآرامی‌های آبان سال ۹۸ دستگیر شده اند.
 
آیا ترامپ به مرثیه سرایی در توئیتر ادامه می‌دهد؟!

قوه قضائیه می‌گوید این سه نفر نه به دلیل شرکت در اعتراضات که به خاطر سرقت مسلحانه و تخریب اموال عمومی در جریان اغتشاشات محکوم شده اند.
این که در پرونده آن‌ها چه چیز‌هایی وجود دارد، قاعدتاً بر ما پوشیده است، ولی در هر حال، اعدام پدیده ناراحت کننده‌ای است و باید حتی در محدوده قوانین موجود جمهوری اسلامی نیز تا حد امکان به دنبال اعمال مجازات‌های جایگزین رفت.

اما گذشته از همه این‌ها برمی گردیم به توئیت رئیس جمهور آمریکا. دوستی عزیز بعد از دیدن این توئیت گفت که ترامپ بسیار نادان است که چنین توئیتی منتشر کرده، چون با این کار که مداخله در امور داخلی ایران محسوب خواهد شد، احتمال اعدام این سه نفر تقویت می‌شود.

به باور من اما، ترامپ این توئیت را نه از سر نادانی که کاملاً هوشمندانه منتشر کرده است. او سال هاست که در صدد "ایران هراسی" است و می‌کوشد برای اقدامات یکجانبه اش علیه ایران یارگیری کند؛ لذا هر اقدامی که وجهه ایران را در جهان تخریب کند، حتماً مطلوب شخص ترامپ خواهد بود.

ترامپ، کودکی نورسیده به سیاست نیست که نداند معنی توئیت اش در ایران چیست؛ او وقتی می‌نویسد اعدام نکنید به این فکر می‌کند که مقامات جمهوری اسلامی برای این که نشان دهند وقعی به او نمی‌نهند، به اعدام این سه محکوم گرایش بیشتری خواهند داشت.

از این رو، ترامپ را باید منتظرترین فرد برای اعدام این سه نفر دانست تا بعد از اعدام احتمالی، در حالی که لبخند می‌زند، قسمت‌های بعدی سریال توئیت‌های فارسی اش را به مرثیه سرایی برای آن‌ها اختصاص دهد.

تصمیم درباره این که این سه نفر اعدام شوند یا نشوند در اختیار من و امثال من نیست، ولی آنچه از منظر منافع ملی مهم است این که مسوولان جمهوری اسلامی باید هوشیارتر از ترامپ عمل کنند.  

اعاده دادرسی و بررسی مجدد و دقیق‌تر پرونده و شفاف سازی ابعاد آن برای مردم، کار‌های مهمی هستند که هم جنبه قانونی دارند و هم می‌توانند به صدور حکمی عادلانه کمک کنند؛ و پایان این نوشتار سخنی نغز باشد از سعدی بزرگ:

کشتن بندیان تأمل اولی‌تر است، به حکم آن که اختیار باقی است: توان کشت و توان بخشید؛ و گر بی تأمل کشته شود، محتمل است که مصلحتی فوت شود که تدارک مثل آن ممتنع باشد.

نیک سهل است زنده بی جان کرد
کشته را باز زنده نتوان کرد

شرط عقل است صبر تیرانداز
که چو رفت از کمان نیاید باز


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۷۳۷۸۰۹:www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین