پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۸۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
چرا فقط مردم؟ چرا فقط آن‌ها در روزگار سخت‌تر از سخت باید به فکر هم نوع خود باشند و آن‌هایی که وابستگی به دولت و دیگرنهاد‌ها دارند نباید وارد این چرخه شوند.
شعار سال: مصطفی داننده در عصرايران نوشت: در عصر کرونا، شبکه سه تلویزیون پویشی راه انداخته با عنوان «#صاحبخانه_خوب». یک ایده خلاقانه برای حمایت از مستاجران در شرایط سخت اقتصادی، کرونایی و یادآوری این نکته که باید در روزگار نامرد هوای همدیگر را داشته باشیم.

دراینجا می‌خواهم چند پویش دیگر راه بیندازم و بگویم چرا فقط مردم؟ چرا فقط آن‌ها در روزگار سخت‌تر از سخت باید به فکر هم نوع خود باشند و آن‌هایی که وابستگی به دولت و دیگرنهاد‌ها دارند نباید وارد این چرخه شوند.

در زمانه کرونا می‌شود پویش «#بانک خوب» را راه انداخت. مثلاً بانک‌ها به خاطر تأخیر در پرداخت قسط‌ها زنگ نزنند و مردم را جریمه نکنند. شرایط را می‌بینند، اما وقتی دو قسط عقب می‌افتد، تلفن را بر می‌دارند و به وام گیرنده و ضامن‌ها زنگ می‌زنند که آقا یا خانم، قسط تان عقب افتاده، چه کار می‌کنید؟

وقتی هم می‌گویید کروناست، شرایط اقتصادی خوب نیست، می‌گویند به ما ارتباطی ندارد. واقعاً در کنار صاحبخانه خوب به بانک خوب هم احتیاج داریم. به بانکی در زمانه بد اقتصادی به فکر سود گرفتن از مردم نباشد. تا چند وقت وام قرض‌الحسنه بدهد. چه اشکالی دارد؟ بانک محترم مرکزی هم مثل صاحبخانه‌ها. فقط که نمی‌شود از مردم انتظار داشت!

با راه انداختن پویش «بیمه_خوب» چطورید؟ شرکت‌های بیمه از کسانی که خودشان را بیمه کرده‌اند، برای چندماه حق بیمه نگیرد. بیمه تأمین اجتماعی اعلام کند تا پایان کرونا تمام مردم می‌توانند برای درمان خود از مزایای بیمه استفاده کنند. تا آخر سال ۱۳۹۹ دفترچه بیمه‌های افتخاری مردم بدهند. البته دفترچه‌هایی که بیمارستان‌ها و دکتر‌ها آن‌ها را قبول کنند نه اینکه فقط چند برگ کاغذی باشد که مثل چک‌های بدون پشتوانه برگشت بخورد.

پویش «مالیات نگیر» هم خوب است. از مشاغلی که در این مدت با بحران روبرو شدند و نتوانستند آنگونه که باید کار کنند، می‌توان مالیات نگرفت. معافیت‌های مالیاتی را بیشتر کرد تا چرخه اقتصادی کشور بچرخد و وضع تولیدی‌ها و کسب‌وکار‌ها کمی به سامان شود.

پویش «پول، آب، برق و گاز را داری بده و نداری نه» هم می‌تواند از تلویزیون پخش شود. بالاخره بخشی از مردم به نان‌شب‌شان محتاج هستند و نمی‌توانند از پس مخارج زندگی‌شان برآیند. می‌شود با نگرفتن پول قبض به آن‌ها کمک کرد و شرایطی ساخت که حداقل نگران این بخش زندگی خود نباشند.

پویش «خودروساز خوب» هم پیشنهاد خوبی است. خودروسازی که ماشین خوب و باکیفیت، همراه با قیمت مناسب در اختیار مردم بگذارد. قیمتی که بخش اعظمی از جامعه بتوانند آن را بخرند نه اینکه بیشتر مردم نتوانند خودروی ساخت داخل را خریداری کنند.

پویشی که به خودروساز‌های داخلی یادآور شود که باید برای جان و مال مردم ارزش قائل شوند.

می‌بیند همانطور که می‌شود از مردم انتظار داشت در شرایط سخت اقتصادی، کرونایی هوای همدیگر را داشته باشند از حکومت هم می‌شود این انتظار را داشت. صاحبخانه خوب به تنهایی مشکلات را حل نمی‌کند و باید دیگران هم به صحنه بیایند تا باری از دوش مردم برداشته شود.

در زمانی که قیمت دلار پادشاهی می‌کند و مردم مجبور هستند نان را از دهن شیر بیرون بکشند باید هوای هم را داشت. هم ما مردم هم آن‌هایی که مسؤول هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرفوری، تاریخ انتشار ۲۷ تیر ۹۹، کد خبر: ۲۰۲۸۹۳۹، www.khabarfoori.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین