پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۸۹۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
دکتر محمد خوش چهره نوشت:سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری امریکا به صراحت گفت علیه ایران عملیات نظامی انجام نمی‌دهیم اما در عوض ارزش پول ملی را چند برابر پایین آورده‌ایم. اقدامی سازمان یافته که با همکاری امریکا، امارات متحده عربی، اسرائیل و عربستان پایه‌ریزی شد.
شعار سال : در تحلیل کاهش ارزش پول ملی علاوه بر عامل خارجی که جنبه سیاسی دارد باید به چگونگی مدیریت تقاضای ارز هم اشاره کرد. ارز در سیاست‌ها ابزاری برای صادرات و واردات است بنابراین اگر هر نوع خرید سوداگرانه برای حفظ ارزش پول ملی یا برای ذخیره سازی‌ها صورت بگیرد می‌بایست با آن برخورد واقعی شود، چون با منافع ملی در تضاد است.

ضرورت دارد دلایلی که منجر به افزایش ارز شده پیدا شود که بخشی از آن هم کمبود صادرات و واردات است، اما بخش عمده آن تقاضا‌هایی است که بواسطه رفتار‌های سوداگرانه انجام شده است. به‌عنوان مثال هم‌اکنون بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی و شرکت‌های خصوصی منابع ریالی‌شان را به ارز تبدیل می‌کنند. تقاضا‌هایی که باید جرم تلقی شود. همه این‌ها یعنی تحلیل سقوط ارزش پول ملی یک جنگ سازمان یافته اقتصادی است و برای مقابله با آن باید یک تیم استراتژیک داشته باشیم چرا که در حال حاضرعوامل و متغیر‌های غیر اقتصادی در اقتصاد هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرآنلاین، تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: khabaronline.ir_ ۱۴۱۲۰۹۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
چه جالبه که هر اتفاقی می افته داخل کشور تقصیر امریکا و کشورهای دیگه است. خب درسته که اونا فشار میارن و توطئه ولی نقش ما و مسئولان برای کشور چیه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین