پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران، با تکذیب سخنان مدیرعامل این مرکز مبنی بر عدم اطلاع شهرداری جهت پلمپ گفت: کاملا سخنان وی را تکذیب می‌کنم، چون قبل از اینکه شهرداری اقدام به پلمب کند با ایشان هماهنگی شده بود.
شعار سال: پنجشنبه مورخ ۲۶ تیرماه، مرکز گذری کاهش آسیب تهرانسر که به سوءمصرف کنندگان متجاهر منطقه ۲۱ اختصاص داشت و متادون، لوازم بهداشت فردی و... ارائه می‌داد توسط نیرو‌های شهرداری پلمب می‌شود و تابلوی آن را از سر در محل بر می‌دارند، اما ماجرا از چه قرار است؟

شهرداری از روی بهانه مرکز را بست/ تنها مطالبه ما این است که چرا شهرداری قبل از پلمب اخطاریه نداد!
حبیب بهرامی، مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی، در این رابطه گفت: این موسسه بیش از یک دهه است در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به معتادان کارتن‌خواب بی‌خانمان خدمات ارائه می‌کند تا آسیب‌های ناشی از سوء‌مصرف مواد مخدر در جامعه کاهش پیدا کند.

او افزود: نتیجه چنین خدماتی به این قشر از جامعه نه تنها موجب پیشگیری از رو‌ی آوردن آن‌ها به مصرف دوباره مواد مخدر می‌شود بلکه از گسترش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر جلوگیری می‌کند.

بهرامی به این مرکز گذری معتادان کارتن‌خواب که حدود ۱۰۰ بیمار در آن به صورت روزانه خدمات دریافت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این مرکز مدت‌هاست به بیماران مواد مخدر خدمات‌دهی می‌کند، اما شهرداری منطقه ۲۱ بدون اطلاع قبلی اقدام به برچیدن این مرکز کرد و باعث شد تا برنامه درمانی این ۱۰۰ بیمار مختل شود و مشکلاتی را برای نگهداری آن‌ها به وجود آورد.

او با بیان اینکه این مرکز دارای پروانه ثبت است و تحت نظر سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان فعالیت می‌کند، افزود: معتادان در این مراکز از داروی خاص برای جایگزینی مواد افیونی استفاده می‌کنند و اگر این دارو قطع شود به احتمال زیاد دوباره سمت مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

این فعال اجتماعی با اشاره به دلیل شهرداری برای پلمب این مرکز گفت: بهانه شهرداری اعتراض مردم اهالی تهرانسر به وجود این مرکز گذری در منطقه بود در حالی که این مرکز دور از شهر و مناطق مسکونی است و اهالی تهرانسر هیچ ترددی در آن منطقه ندارند.

مدیرعامل این مرکز در پایان عنوان کرد: تنها سوال ما این است که چرا شهرداری قبل از اخطاریه دادن این مرکز را پلمب کرد و قبل از اینکه به ما اطلاعی دهد آن را بست.

شهرداری با اطلاع قبلی مرکز را پلمب کرد/خدمات رسانی به معتادان در مددسرا منطقه ادامه دارد
علی جنگروی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران، با تکذیب سخنان مدیرعامل این مرکز گفت: من کاملا سخنان آقای بهرامی را تکذیب می‌کنم، چون قبل از اینکه شهرداری اقدام به پلمب کند با ایشان هماهنگی شده بود.

او افزود: صاحب این مرکز دی آی سی از سازمان بهزیستی مجوز دارد و چند سالی است که شهرداری این مطب را در اختیار او قرار داده تا به ارائه خدمات بپردازد.

جنگروی عنوان کرد: این مرکز به توزیع دارو، متادون و... به معتادان می‌پرداخت که بنابر سیاست‌ها و تصمیم گیری بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه، باید پلمب می‌شد حال اگر ایشان تمایل به خدمت دارد در یک مطب دیگر می‌تواند به کار خود ادامه دهد، اما این ساختمان متعلق به شهرداری بود و چندسالی هم در اختیار ایشان قرار داشت.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران با اشاره به تداوم خدمت رسانی به معتادین این منطقه گفت: مددسرایی که در کنار این مطب قرار دارد تمام این خدمات را به معتادین این منطقه ارائه می‌دهد و معتادان می‌توانند با مراجعه به این مددسرا دارو‌های خود را تهیه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۱۰۳۲۱۵۳، www. borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین