پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
محققان کشور در حال ساخت ونتیلاتور پرتابل یا غیر تهاجمی هستند، که یکی از شرکتهای دانش بنیان روی بخش فنی و شرکت دیگر روی بخش نرم افزاری این دستگاه کار می‌کنند و تاکنون ۸۰ درصد کار به اتمام رسیده است.
شعار سال: دکتر محمدرضا مدرسی فوق تخصص ریه کودکان و مدیر بخش علمی یک شرکت دانش بنیان سازنده ونتیلاتور پرتابل یا غیر تهاجمی اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا تصمیم به ساخت ونتیلاتوری پرتابل داشتیم و تحقیقات خود را در این زمینه شروع کردیم. بهنگام شیوع کرونا در کشور، ساخت این دستگاه توسط دو شرکت دانش بنیان آغاز شد.

رئیس بخش ریه اطفال بیمارستان طبی کودکان با بیان اینکه صفر تا صد طراحی و تولید دستگاه غیر تهاجمی یا پرتابل را این دو شرکت دانش بنیان در دست گرفت، خاطر نشان کرد: دانش فنی تولید ونتیلاتور پرتابل را به دست آورده‌ایم به طوری که جمعی از نخبگان کشور حتی نرم افزار این دستگاه را طراحی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید بخشی از این دستگاه به واسطه هوش مصنوعی بوده، بیان کرد: یکی از شرکتهای دانش بنیان روی بخش فنی و شرکت دیگری روی بخش نرم افزاری دستگاه ونتیلاتور پرتابل کار می‌کنند که تاکنون هم ۸۰ درصد کار به اتمام رسیده است.

مدیر بخش علمی یک شرکت دانش بنیان طراح ونتیلاتور پرتابل گفت: این دستگاه عیناً کاربردهای ونتیلاتور تهاجمی را دارد اما تفاوت آن در این است که لوله‌ای در ریه بیمار کار گذاشته نمی‌شود و تنها یک ماسک شبیه ماسک اکسیژن روی صورت بیمار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعضی بیماران ریوی که توانایی اکسیژن سازی و دفع دی اکسید کربن از بدن را ندارند از این دستگاه استفاده می‌کنند، بیان کرد: ما در این موارد استفاده از دستگاهی که کمک کند بیمار به راحتی نفس بکشد را تجویز می‌کنیم؛ در واقع استفاده از ونتیلاتور کمک می‌کند که بیمار به راحتی نفس بکشد.

مدرسی تاکید کرد: ونتیلاتورهای تهاجمی برای بیمارانی که حال وخیمی دارند استفاده می‌شود اما از این دستگاه می‌توان در افرادی که حال وخیمی دارند در منزل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که مشکلات ریوی دارند استفاده کننده این دستگاه هستند، بیان کرد: همچنین افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ می‌شوند و مشکلات ریوی در آنها پدیدار می‌شوند نیز می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.

به گفته مدیر بخش علمی شرکت دانش بنیان طراح ونتیلاتور پرتابل، ونتیلاتوری که طراحی کرده‌ایم ونتیلاتور ایرانیزه ای است که در واقع بسیاری از مراحل ساخت و حتی قطعات آن در کشور موجود است به همین دلیل نسبت به نمونه خارجی از قیمت پایینی برخودار است و حدس می زنیم بعد از تکمیل یک چهارم یا یک پنجم نمونه خارجی قیمت داشته باشد.

مدرسی با بیان اینکه ساخت این دستگاه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: پیش بینی کرده‌ایم که به زودی یعنی ۲-۳ ماه آینده ساخت این دستگاه به اتمام برسد که بعد از آن اقدام به اخذ مجوز از اداره تجهیزات پزشکی می‌کنیم و اثر بخشی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: برای این کار اقدام به اخذ کد اخلاق از معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران کرده‌ایم تا پس از اخذ مراحل تست را انجام دهیم و آن را وارد بازار کنیم.

مدرسی تاکید کرد: اگر به نتیجه برسیم مقدمات صادرات آن به کشورهای همسایه نیز فراهم خواهد شد.

مدیر بخش علمی یک شرکت دانش بنیان افزود: همچنین بعد از آن درصدد خواهیم بود که استانداردهای اروپا را خذ کنیم تا صادرات به این کشورها را نیزداشته باشیم.

وی با بیان اینکه مطمئن هستیم که این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: این دستگاه در تمام رده‌های سنی، بیمارستان، منزل برای افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند، کودکانی که مشکلات عصبی عضلانی دارند، افراد با مشکلات ریوی و یا افرادی که بهنگام خواب خروپف می‌کنند و قطعی نفس دارند قابل استفاده و کاربرد است.

مدرسی افزود: پیش بینی می‌کنیم بیشتر مصرف این دستگاه در منزل باشد.

وی با تاکید بر اینکه این کار تحقیقاتی با حمایت و نظارت ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری در حال انجام است، بیان کرد: این ونتیلاتور از تکنولوژی بالایی برخوردار است که طراحی صددرصدی آن بر عهده محققان کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3مرداد 1399، کد خبر 4980402، www. mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
1
0
جقدر آدم از شنیدن توانمندی جوان های کشور خوشخال میشه .واقعا شعار ما می توانیم خیلی می تونه انرژی بخش و امید آفرین باشه در بین جوان ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین