پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
ستون‌های طبقات بالایی یک مجتمع تجاری در حریم میدان نقش جهان بالاتر رفت تا نقض حریم بصری میدان تاریخی نقش جهان که در فهرست میراث‌جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است جدی‌تر شود.

شعار سال:ستون‌های طبقات بالایی یک مجتمع تجاری در حریم میدان نقش جهان بالاتر رفت تا نقض حریم بصری میدان تاریخی نقش جهان که در فهرست میراث‌جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است جدی‌تر شود.

صدای میراث دو روز قبل در گزارشی با عنوان ساخت‌وساز به ارتفاع ۹ متر در حریم نقش جهان از تصمیم به ساخت طبقات بالایی یک مجتمع تجاری در حریم میدان ثبت جهانی شده نقش جهان اصفهان خبر داد و حالا تصاویری که صبح امروز در اختیار صدای میراث قرار گرفته است مشخص می‌کند که ستون‌های طبقات بالایی این مجتمع تجاری در حال احداث هستند.

بالا بردن ارتفاع مجتمع تجاری واقع در حریم میدان نقش جهان در شرایطی اتفاق می‌افتد که براساس قوانین میراث فرهنگی هرگونه ساخت‌وساز در حریم میدان نقش جهان اصفهان تا ارتفاع ۵/۵ متر مجاز است و مالک این مجتمع تجاری توانسته است پس از ۴ سال پیگیری از مرجع قضایی سرانجام حکم ساخت‌وساز به ارتفاع ۹ متر را از دیوان عدالت اداری اخذ کند.

مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان پیشتر به صدای میراث خبر داده بودند که مالک این مجتمع تجاری حتی اجازه ساخت تا ارتفاع ۶/۵ متر را نیز نپذیرفته و با پیگیری از دستگاه قضایی موفق به کسب مجوز ساخت‌وساز به ارتفاع پیش از تخریب بنای قدیمی که ۹ متر بود شده است.

براساس پیگیری‌های صدای میراث از مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، مجتمع تجاری واقع در خیابان استانداری اصفهان در صورت ساخت طبقات فوقانی نه تنها حریم بصری نقش جهان را از بین می‌برد که نمونه‌ای آشکار از تعدی به حریم یک اثر ثبت جهانی شده ایران است.

مالک مجتمع تجاری همچنین در حکمی دیگر مجوز احداث سه طبقه پارکینگ در زیرزمین مجتمع را دریافت کرده است در حالی که براساس قوانین میراث فرهنگی کندن زمین در حریم دولتخانه صفوی اصفهان ممنوع است.

گفتنی است مجتمع تجاری در حال ساخت در خیابان استانداری شهر اصفهان قرار دارد که در حریم میدان نقش جهان واقع شده است. مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی و شهرداری اصفهان نیز از ترس حکم دریافت شده مالک از دیوان عدالت اداری که مسئولان این دو دستگاه را به استنکاف ملزم کرده است، از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند. چون در صورت مخالفت با این حکم متهم به تخلف اداری می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صدای میراث ، تاریخ انتشار: 30 تیر  1399، کد خبر:_www.sedayemiras

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
خب با خودشون فكر نميكنن اين شهر قراره با همين مناره ها و با همين اثار سنتي و باستاني اي كه داره تاابديت بدرخشه! فقط به فكر پول خودشون هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین