پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش برون مرزی خط آهن خواف - هرات گفت: این پروژه تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است در پاییز امسال به بهره برداری برسد.

شعار سال:معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش برون مرزی خط آهن خواف - هرات گفت: این پروژه تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است در پاییز امسال به بهره برداری برسد.
«عباس خطیبی» افزود: خط آهن خواف - هرات در چهار قطعه ساخته می‌شود که سه قطعه آن که به طول ۱۳۹ کیلومتر و در تعهد جمهوری اسلامی ایران بود، در مراحل پایانی کار قرار دارد. استاندار هرات نیز در این بازدید گفت: افغانستان امروز به دنبال یافتن راه‌های ارتباطی جدید برای حمل و نقل کالا و ترانزیت با دیگر کشور‌ها است که خط آهن خواف هرات از محوری‌ترین آنهاست.
«قتالی» افزود: عملیات ساخت و تکمیل خط آهن خواف - هرات بسیار امیدوارکننده جریان دارد. «صدیقی فر» سرکنسول کشورمان در شهر  هرات هم با اشاره به حجم بالای تردد کامیون در مرز‌های زمینی کشورمان با افغانستان گفت: در سال ۱۸۰ هزار کامیون از مرز دوغارون تردد می‌کنند که با بهره برداری از خط آهن خواف - هرات پیش بینی می‌شود تا حدود ۵۰ درصد از بار ترافیکی در این مرز کاسته شود.
عملیات اجرایی ساخت خط آهن خواف - هرات در سال ۱۳۸۴ آغاز شد، دولت افغانستان نیز قرار است ۸۰ کیلومتر باقی مانده از ایستگاه جینو در استان هرات تا شهر هرات را احداث کند.هم اکنون حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و افغانستان در سال بیش از سه میلیارد دلار است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این خط آهن میزان مبادلات اقتصادی بین این دو کشور به نحو قابل توجهی افزیش یابد.
یادآوری می‌شود امروز تعدادی از مسوولان کشورمان همراه مسوولان دولت افغانستان، با هدف بررسی آخرین روند اجرای پروژه خط آهن خواف - هرات، ایستگاه جینو در خاک افغانستان تا نقطه صفر مرزی بین ایران و افغانستان را سوار بر قطار عملیات طی کردند.

تعداد بازدید : 31

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 3 مرداد  1399، کد خبر:2773873،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین