پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
چین یکی از بزرگ ترین خریداران سنگ آهن در دنیاست و برای اینکه بتواند راحت تر سنگ آهن را وارد کند، قصد دارد تعداد بنادرش برای دریافت سنگ آهن را به 11 بندر برساند.
شعار سال: بر اساس گزارش «سوث چاینا مورنینگ پست»، این طرح می­تواند استرالیا را در رقابت با دیگر تامین ­کننده ­های سنگ آهن به چین وارد رقابت شدیدتری کند چراکه این بنادر می­توانند کشتی­های عظیم­الجثه مخصوص حمل سنگ معدنی که توسط شرکت معدنی برزیلی، واله استفاده می­شوند، در ترمینال­هایشان بپذیرند. بنابراین، واردات از برزیل و همینطور آفریقا که به لحاظ جغرافیایی نزدیک چین نیستند، سریع­تر و کم­هزینه­تر خواهد شد.
استرالیا که از نزدیکی به چین به عنوان یک مزیت بهره می­برد، ۹۰ درصد سنگ آهن صادراتی­اش را به خریداران چینی می­فروشد.
تجار، تحلیلگران و اقتصاددانان این برنامه پکن برای تاسیس بنادر جدید با این ویژگی را در راستای استراتژی گسترده­تر این کشور برای تامین کالا از بازار‌های باثبات­تر که مشکلات سیاسی با چین ندارند، می­دانند. تنش­ها بین چین و استرالیا از زمانیکه در آوریل کانبرا خواستار تحقیق و بررسی در مورد منشا شیوع کرونا در چین شده بود، به­طور قابل ملاحظه­ای افزایش یافته است. با این حال، تجارت سنگ آهن استرالیا با چین همزمان با رشد تقاضای چین برای فولاد که در پروژه­های عمرانی به کار می­روند، افزایش یافته است. به گزارش اداره آمار استرالیا، این کشور در ماه ژوئن ۹.۹۲ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۷ میلیارد دلار آمریکا) سنگ آهن به چین صادر کرد که که ۸ درصد رشد را نشان می ­دهد و یک رکورد از نظر ارزش صادرات ماهانه به شمار می­رود.
هونگ مئی لی، تحلیلگر ارشد ما­ی­استیل می‌گوید استفاده از کشتی­های بزرگ نه تنها مقادیر بیشتر واردات را ممکن می­کند که هزینه­ های لجیستیکی را کاهش می­دهد، بلکه واله را قادر می­سازد تحویل سنگ آهن به فولادسازان در چین را سرعت بخشد و حتی توانایی ترکیب گرید‌های مختلف سنگ آهن را در چین به جای برزیل افزایش دهد. به این ترتیب نیاز خریداران تامین می­شود.
با این حال، مای­استیل هشدار داده این به معنای سرازیر شدن سیل عرضه سنگ آهن به چین نخواهد بود، زیرا شرکت­های معدنی با چنین توانایی گروه کوچکی از بازار را تشکیل می­دهند. مای­استیل افزوده واله و تولیدکنندگان چینی در آفریقا اگرچه از تاسیس بنادر جدید سود خواهند برد، بعید به نظر می­رسد بتوانند بیش از بزرگ­ترین تولیدکننده­های استرالیا مانند BHP، Rio Tinto و Fortescue Metals در بازار چین سهم داشته باشند. در حالی­که تولید سالانه سنگ آهن واله ۴۰۰ میلیون تن است، سه شرکت استرالیایی مورد اشاره ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن تولید می­کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دنیای بورس، تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۳۷۸۹، donyayebourse.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
تجارت با چین مزایای زیادی برای کشورها داره چون هم بازار گسترده ای داره همین که ثبات اقتصادی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین