پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
رییس انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد: هزینه‌های تولید در یک معدن کوچک به طور متوسط ۳۵ درصد بیشتر از یک معدن بزرگ است.
شعار سال: ایران تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را در سال ۱۴۰۴ خورشیدی پیش رو دارد. در چنین شرایطی داریوش اسماعیلی، معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، از وجود ۱۵۰ معدن غیرفعال سنگ آهن در کشور می‌گوید. این در حالی است که سنگ آهن ماده اولیه ساخت فولاد است و این معادن غیرفعال می‌تواند تامین‌کننده خوراک واحد‌های تولیدی و در ادامه راهگشای ایران برای رسیدن به چشم‌انداز ۱۴۰۴ باشد.

مهرداد اکبریان، رییس انجمن سنگ آهن ایران، ضمن تایید این رقم گفت: ما حدود ۳۵۰ پروانه بهره‌برداری از ذخایر سنگ آهن داریم که تنها حدود نیمی از این معادن است و معادن نیمه‌فعال، شامل معادن کوچک و متوسط مقیاسی می‌شوند که به فعالیت ادامه ندادند.

اکبریان درباره دلایل توقف به کار این معادن با وجود دریافت پروانه بهره‌برداری گفت: معادن کوچک و متوسط شرایطی متفاوت با معادن بزرگ دارند. هزینه‌های تولید در یک معدن کوچک به طور متوسط ۳۵ درصد بیشتر از یک معدن بزرگ است. در چنین شرایطی وقتی رفتار دولت و بازار با معادن کوچک مانند معادن بزرگ است، شرایط کار برای آن‌ها سخت و از سودآوری آن‌ها کاسته می‌شود و در نهایت تعطیل می‌شوند. در حالی که سیاست‌های معادن کوچک و متوسط باید با معادن بزرگ متفاوت باشد. با این حال این معادن تاکنون موفق نشدند حمایت‌های لازم را از نهاد‌های مرتبط دریافت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی مانند ابهام در واردات ماشین‌های معدنی و سیاست‌های دولتی که به افزایش هزینه‌های دولتی و هزینه‌های سربار در معادن انجامیده، کار را در چند سال گذشته برای معدنکاران سخت کرده است. مشکلاتی که به از بین رفتن فرصت‌های اشتغال و درآمدزایی می‌انجامد. این مشکلات شامل معادن کوچک و متوسط مقیاس هم می‌شود.

رییس انجمن سنگ آهن ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مسئول احیای معادن کوچک و متوسط مقیاس است.

او همچنین گفت: معادن کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری‌های خرد و کم‌ارزش نیستند، بلکه فرصت‌های کار و اشتغالی هستند که می‌توانند نشانه‌های وجود ذخیره‌های بزرگ در آینده نیز باشند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399، کد خبر: 1013197، www.borna,news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین