پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
ظاهرا این روزها همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا قهرمانی پرسپولیسی‌ها به‌راحتی از گلویشان پایین نرود و موارد مختلفی مقابل این تیم قرار می‌گیرد تا آنها بعد از آن قهرمانی دراماتیک با افشین قطبی، یکی از پرحادثه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر خود را تجربه کنند.

شعار سال: اینکه پرسپولیسی‌ها در این روز‌ها از بابت قهرمانی در لیگ برتر خوشحالی کنند، موضوعی است که طبیعی به‌نظر می‌رسد، اما این شادمانی سرخ‌ها با یک نگرانی بزرگ همراه است که باعث شده آن‌ها خنده‌هایشان از ته دل نباشد و بیشتر ظاهر خود را شادمان نشان بدهند.

پرونده‌هایی که یک‌سال‌واندی است در فیفا کشانده شده بود و مدیران مختلفی هم در آن نقش بازی کرده و قول حل‌وفصلش را به هواداران سرخ داده بودند، بالاخره به روز موعود نزدیک شده و مدیران پرسپولیسی حالا دیگر باید به‌جای وعده و وعید عمل کنند و با پرداخت بدهی مربیان موفق این تیم، اجازه ندهند که این پرونده‌ها برای پرسپولیس جرایم سنگین را به‌همراه بیاورد.

شنیده می‌شود که منابع مالی سرخ‌ها برای پرداخت تمام بدهی‌هایشان به برانکو و دستیارانش کمتر از حدی است که باید باشد و همین موضوع باعث شده که نگرانی در چهره پرسپولیسی‌ها بیشتر از قبل شود که مبادا قهرمانی‌شان در لیگ نوزدهم که با زحمت فراوان به‌دست آمده را با یک اشتباه مدیریتی از دست بدهند.

ترس از کسر امتیاز انگیزه‌ای برای پیروزی!

یکی از احتمالاتی که درصورت عدم پرداخت مطالبات برانکو و دستیارانش مطرح می‌شود کسر امتیاز از سرخ‌هاست که حتی برخی پا را از این هم فراتر گذاشتند و معتقدند احتمال کسر ۶ امتیاز از پرسپولیسی‌ها وجود دارد که درصورت بروز این اتفاق پرسپولیسی‌ها قهرمانی‌شان به‌خطر می‌افتد.

اما جالب است که بدانید یحیی گل‌محمدی از این حاشیه‌ها استفاده ابزاری کرده و این تهدید را برای شاگردانش به یک انگیزه تبدیل کرده تا آن‌ها در روز‌هایی که قهرمانی‌شان مسجل شده، برای پیروزی در بازی‌های پیش‌رو پای به میدان بگذارند.

گل‌محمدی به شاگردانش تاکید کرده که ممکن است هر لحظه با حکم جنجالی فیفا روبه‌رو شوند و هر جریمه‌ای شاید برای این تیم درنظر گرفته شود و برای اینکه قهرمانی پرسپولیس به‌خطر نیفتد، لازم است همچنان به جمع‌آوری همه امتیازات بازی‌های پیش‌رو بپردازند تا بدون هیچ حرف‌وحدیثی پرونده پوکر قهرمانی را ببندند.

با این اوصاف به‌نظر می‌آید سرخ‌ها برای پیروزی در زمین نساجی انگیزه‌های زیادی دارند و همین موضوع می‌تواند جدال با این تیم قائمشهری را که روز‌های خوبی با محمود فکری می‌گذراند به یکی از بازی‌های زیبای هفته بیست‌وهفتم تبدیل کند.

وقتی فیفا هم با پرسپولیس سر ناسازگاری می‌گذارد

ظاهرا این روز‌ها همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا قهرمانی پرسپولیسی‌ها به‌راحتی از گلویشان پایین نرود و موارد مختلفی مقابل این تیم قرار می‌گیرد تا آن‌ها بعد از آن قهرمانی دراماتیک با افشین قطبی، یکی از پرحادثه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر خود را تجربه کنند.

پرسپولیسی‌ها مطابق قول و قراری که با سازمان لیگ گذاشته‌اند در بازی با ذوب‌آهن جام قهرمانی را بالای سر می‌برند و جشن مختصر قهرمانی‌شان را بعد از سوت پایان این بازی برگزار می‌کنند، اما یک روز قبل از جشن قهرمانی سرخ‌ها یعنی در شانزدهم مردادماه آخرین فرصت پرسپولیسی‌ها برای پرداخت طلب برانکو و دستیارانش فرامی‌رسد که همین مساله باعث شده جشن قهرمانی آن‌ها تحت‌تاثیر عواقب ناشی از این پرونده‌ها قرار بگیرد.

تنها احتمال کسر امتیاز از پرسپولیس دستیاران برانکو

در این برهه از زمان که همه‌جور گمانه‌زنی درخصوص پرونده برانکو در رسانه‌ها صورت می‌گیرد شاید یک کارشناس حقوقی بتواند به بسیاری از این، اما و اگر‌ها پاسخی صریح و روشن بدهد. به‌همین منظور با رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال که این روز‌ها وکالت ورزشکاران زیادی را در CAS برعهده دارد، تماس گرفتیم تا درخصوص عواقب ناشی از عدم پرداخت به‌موقع مطالبات برانکو و دستیارانش گفتگو کنیم. او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «وقتی یک باشگاه در فیفا یا CAS محکوم به پرداخت مبلغی می‌شود ۴۵ روز زمان دارد تا حکم را اجرا کند. حال اگر در این دوره پرداختی صورت نگیرد طرف برنده پرونده می‌تواند مجددا بابت عدم پرداخت مطالباتش شکایت کند که این بار بازنده علاوه‌بر پولی که باید به فرد شاکی بپردازد کمتر از ۱۰ هزار فرانک سوئیس هم جریمه می‌شود که باز هم به باشگاه ۳۰ روز فرصت داده می‌شود که هم این جریمه را بپردازد و هم بدهی‌اش به فرد شاکی را پرداخت کند.»

این کارشناس حقوقی ادامه داد: «اگر باز هم در این ۳۰ روز بدهی به بازیکن یا مربی پرداخت نشود فیفا در حکمی جدید آن باشگاه را با ۲ تا ۳ محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه می‌کند که البته یک‌بازه زمانی هم برایش درنظر گرفته می‌شود که درصورت پرداخت تا آن تاریخ، محرومیت پنجره نقل‌وانتقالاتی برداشته می‌شود و درصورت عدم پرداخت بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی قطعی می‌شود.»

باختر همچنین اضافه کرد: «بعید به‌نظر می‌رسد در شرایطی که پرسپولیس در آن قرار دارد فیفا حکم کسر امتیاز برای این تیم را درنظر بگیرد و اگر هم قرار به انجام این کار باشد بعد از محرومیت قطعی نقل‌وانتقالاتی و ممانعت در پرداخت بدهی‌شان انجام می‌شود و درموارد حقوق اعتقاد فیفا یا CAS بستن پنجره‌های نقل‌وانتقالات باشگاه بدهکار است.»

این کارشناس حقوق در ادامه خاطرنشان کرد: «البته در یک‌صورت پرسپولیس می‌تواند در این فصل با کسر امتیاز انضباطی روبه‌رو شود که البته با شرایطی خاص صورت می‌گیرد. آن هم به این شکل است که مثلا پرسپولیس در پرونده برانکو به بسته شدن پنجره نقل وانتقالاتی محکوم می‌شود و در ادامه حکم دستیارانش یا بودیمیر از راه برسد و پرسپولیس نتواند آن را هم پرداخت کند. در این مواقع فیفا برای اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم بسته است، از جرایمی دیگر مثل کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر استفاده می‌کند.»

باختر در خاتمه افزود: «البته من فکر می‌کنم که وکیل برانکو در این بین زرنگی به خرج داده و پرونده‌های برانکو و دستیارانش را به‌صورت جداگانه به فیفا ارائه کرده و شاید هم دلیلش این است که محرومیت بزرگ‌تری برای پرسپولیس درنظر گرفته شود، یعنی مثلا پرسپولیس به‌خاطر عدم پرداخت پول برانکو با محرومیت از فعالیت در نقل‌وانتقالات مواجه شود و در این صورت در پرونده دستیاران این مربی پرسپولیس را با کسر امتیاز مواجه کنند.»

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار 11 مرداد    99، کد خبر:   43951، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین