پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
تصاویر منتشر شده از لحظه اصابت موشک بالستیک ضد رادار جدید سپاه به هدف فرضی، این گمانه زنی را ایجاد کرده است که این سامانه موشکی ازانواع هایپرسونیک است.
شعار سال : توسعه فناوری موشکی سپاه بر کسی پوشیده نیست و نتیجه شلیک نمونه‌هایی از موشک‌های نقطه زن سپاه را در موشک باران عین الاسد و همچنین نمونه دیگری از قدرت عملیاتی سامانه موشک‌های دفاع هوایی سپاه را در ساقط کردن پهباد رادار گریز فوق پیشرفته آمریکایی دیده ایم.
سپاه در توسعه موشک‌های بالستیک ضد رادار نیز دارای سابقه قابل توجه است و اکنون نیز بنا به گزارش فارس موشک‌های جدیدی توسط سپاه آزمایش شده که گمانه زنی‌ها را درباره تقویت موشک‌های ضد رادار کشور تقویت کرده است.
موشک‌های بالستیک ضدرادار ابتکار عملی است که در دنیا تنها در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و معدود کشور‌هایی که تسلیحات سرکوب پدافند هوایی را هم در اختیار دارند، به صورت تسلیحات هواپایه و موشک‌های ضد تشعشعی است که از جنگنده و یا هواپیما شلیک می‌شود.در رزمایش اخیر سپاه از موشک جدید ضدراداری استفاده شد که به نظر می‌رسد گونه‌ای جدید از موشک‌های بالستیک ایرانی باشد؛ آنچه در این سناریو از رزمایش تمرین شده، هدف قرار دادن یک دستگاه رادار AN/TPY-۲ مربوط به سامانه پدافندی تاد (THAAD) آمریکا است که در این رزمایش نمونه شبیه‌سازی شده آن به همراه یک فرستنده سیگنالی که تشعشع و سیگنال مشابه سامانه تاد را منتشر می‌کند هدف موشک‌بالستیک ضد رادار جدید نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.
 
لحظه اصابت موشک بالستیک ضد رادار سپاه

سر جنگی گداخته شده

تحلیل تصاویر منتشرشده از لحظه اصابت این موشک به رادار سامانه تاد نشان می‌دهد که به دلیل گداخته شدن قسمت Radom (نوک) سرجنگی، از سرعت هایپرسونیک (بالای ۵ ماخ) در لحظه اصابت برخوردار است که عملا رهگیری و هدف قرار دادن آن توسط سامانه‌های پدافندی و سپر موشکی را غیرممکن می‌کند.
به طور معمول در موشک‌های بالستیک به دلیل سرعت بسیار زیاد، حرارت بالایی در قسمت نوک موشک ایجاد می‌شود که ناشی از جریان شدید حرارتی و گرمایش آیرودینامیکی در این قسمت است که در سرعت‌های بالای ۵ ماخ باعث گداخته شدن سپر حرارتی موشک می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد محدودیت در سرعت موشک‌ها می‌شود.
اما در اینجا گداخته شدن سپر حرارتی نوک موشک و رنگ شعله روشن آن که حاکی از درجه حرارت بسیار بالا است نشان می‌دهد که موشک ضدرادار جدید سپاه سرعتی بیش از ۵ ماخ دارد که در این صورت این موشک در زمره تسلیحات هایپرسونیک (ابرصوت) قرار خواهد گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کاما پرس، تاریخ انتشار:۱۱مرداد، ۱۳۹۹، kamapress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
توانمندی دفاعی ایران بر خلاف صنعت خودروی ما مثال زدنی است. قدرت دفاعی ایران جای افتخار و غرور داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین