پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احداث تقاطع‌ها و پروژه‌های هزینه‌بر حمل‌ونقلی باید پس از مطالعات دقیق کارشناسی و اتمام به هنگام سازی مطالعات جامع انجام شود.

شعار سال : غلام علی ترابی بعدازظهر امروز در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورا اظهار داشت: هزینه‌های سنگین احداث برخی تقاطع‌ها کمر شهر را می‌شکند درحالی‌که سال جاری به دلیل رکود حاکم برساخت و ساز و مسکن کسب درآمد شهرداری از عوارض به حدود 50 درصد بودجه مصوب سال رسیده و در برخی مناطق شهر، مردم به‌سختی عوارض شهرداری را تهیه و پرداخت می‌کنند و بسیاری از شهروندان درخواست کاهش عوارض را دارند و درحالی که طرح جامع بازنگری مطالعات ترافیک شیراز فی‌مابین شهرداری و دانشگاه شیراز با رقم چند میلیارد تومانی منعقدشده و دانشگاه شیراز در پی مطالعه طرح ترافیک شهر است عده‌ای به دنبال آن هستند تا قبل از تکمیل مطالعات اقدام به احداث تقاطعاتی در مرکز شهر کرده و صدها میلیارد تومان و یا شاید هزاران میلیارد تومان هزینه را به شهر تحمیل کنند.

وی افزود: درحالی که اخبار متعددی از شهرداری می‌رسد که پرداخت حقوق کارکنان زحمت‌کش شهرداری به تأخیر می‌افتد چگونه باید پذیرفت که اجرای تقاطعاتی در شهر آغاز شود بدون انجام کارهای کارشناسی لازم آغاز شود و چگونه باید پذیرفت درصورتی‌که با اصلاح هندسی یک معبر و یا هدایت ترافیکی مسیرهایی از شهر با هزینه‌های اندک و ناچیز می‌شود مشکلات ترافیکی را حل کرد اقدام به احداث یک و یا چند تقاطع با هزینه تملک و اجرای چند صدمیلیاردی شود.

ترابی خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده‌شده است که در برخی از بخش‌های شهرداری باوجود تأکید مکرر شورا و بدون تصویب طرح و بودجه توسط شورا، با فشار برخی اشخاص به‌صورت چراغ خاموش اجرای بعضی تقاطعات را شروع کرده‌اند که این امر خلاف قانون بوده و جای تأمل دارد که از شهردار شیراز تقاضا دارم تا با پیگیری سریع جلوی برخی هنجارشکنی‌ها در این رابطه را گرفته و از فضای مودّت و برادری حاکم بر شورا و شهرداری حفاظت کند و مانع آن شود که برخی نیروهای خودسر فضا را خدشه‌دار کنند.

وی بیان کرد: شهرداری شیراز که 98 درصد درآمد خود را با استفاده از عوارض پرداختی مردم کسب می‌کند باید بیشترین تلاش را جهت استفاده صحیح از آن به عمل آورد.

این عضو شورا تصریح کرد: شیراز این سومین حرم اهل‌بیت در ایران اسلامی تشنه احداث پارک‌های زیبا و مفرح و استفاده از مزیت‌های گردشگری و زیارتی خود است و پتانسیل‌های بی‌شمار این شهر می‌تواند با سرمایه‌گذاری و مدیریت، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری و معضلات فرهنگی شهروندان را حل کرده و درآمد سرشاری به‌وسیله آن برای مردم نجیب و شهرداری فراهم آورد.

ترابی ابراز داشت: یکی از معضلاتی که شهروندان در مراجعه به شهرداری با آن مواجه هستند مقررات پیچیده و پر ابهام و طاقت‌فرسا در حوزه شهرسازی است که صدور یک پروانه ساختمانی ساده را با ماه‌ها تأخیر مواجه ساخته و یا بعضاً بیش از یک سال وقت شهروندان عزیز را می‌گیرد یکی از خواسته‌های جدی اعضای شورای اسلامی از شهردار ورود به این مسئله و ارائه راهکارهای مناسب جهت ساده‌سازی مقررات شهرسازی است.

وی تصریح کرد: این مقوله جز با تأکید و پیگیری شخص شهردار شیراز و به نتیجه رساندن پروژه‌های مختلف ازجمله برون‌سپاری خدمات، شهرداری الکترونیک، ساده‌سازی شیوه‌های پرداخت عوارض و... میسر نمی‌شود و ازاین‌رو شهردار و کمیسیون شهرسازی شورا باید با جدیت بیشتر به این مقوله ورود پیدا کرده و با انجام اقدامات کارشناسی و فشرده و تشکیل کمیته‌ای به این منظور هرچه سریع‌تر فضای امید و نشاط را به شهروندان شیرازی هدیه کنند که بی‌شک توسعه شهری، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و جذب سرمایه‌گذاری در شهر جز با اصلاح فرآیندها و ساده‌سازی مقررات شهرسازی مقدور نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 13940818001209 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین