پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در خصوص واردات بی رویه برنج در سال ۱۳۹۸ و ورود سود به جیب دلال ها، انتقاداتی را بیان داشته است و بنظر می‌رسد که این نماینده مجلس اطلاع چندانی از واقعیات اقتصاد و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برنج نداشته و نمی‌داند که امسال، برنج داخلی نیز با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. هرچند ما هم معتقدیم که این میزان افزایش قیمت، تناسبی با زحمات و هزینه‌های کشاورزان برنجکار ندارد
شعار سال:نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه واردات بی حساب و کتاب برنج، کشاورز گیلانی را متضرر می‌کند،گفت: برنج ایرانی باید در سبد کالاهای اساسی غذایی قرار بگیرد.
 
خلیل بهروزی فر درباره  وضعیت بازار اقتصادی برنج در  استان گیلان گفت: واردات بی رویه و بدون حساب کتاب برنج  توسط واسطه ها و دلالان درسال گذشته، بسیاری از کشاورزان را متضرر کرده و این در  حالیست که کشاورزان  رنج تولید  را می برند اما  متاسفانه سود واقعی برنج را دلالان  کسب  می‌کنند.
 
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سزاوار نیست سود واقعی برنج به عنوان محصول استراتژیک به جیب دلالان  برود، تصریح کرد:  دولت مجاز  به واردات بی رویه برنج نیست و تذاکراتی در این خصوص نیز  به دولت داده شده است تا در فصل برداشت برنج کشاورزان گیلانی متضرر نشوند .
 
وی ادامه داد: خوشبختانه کیفیت برنج گیلان امسال بسیار با کیفیت است زیرا شرایط اقلیمی و آب وهوایی در سال گذشته بسیار مناسب بوده و از همین  رو می بایست به این نکته اساسی در فرآیند تولید دقت شود که  برداشت ، فرآوری  و عرضه به بازار فروش برای تولید کننده هزینه های اقتصادی در بردارد.
 
 بهروزی فر افزود: حضور دلالان در بازار برنج  به نوعی نهادینه شده است و این در حالی که خرید تضمینی برنج در استان گیلان در دستور کار قرار بگیرد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان اینکه  واردات بی حساب  و کتاب برنج  کشاورز گیلانی  را متضرر می کند یادآورشد: برنج ایرانی باید در سبد کالاهای اساسی  غذایی قرار بگیرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  خانه ملت   ،تاریخ انتشار:  21  مرداد 1399،کدخبر:   453110،www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین