پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
حسین کنعانی‌مقدم گفت‌:‌ در شرایط بد اقتصادی تحریم‌ها ۳۰ درصد و مسائلی چون سوءمدیریت در هزینه‌کرد منابع داخلی ۷۰ درصد اثر دارد؛ یعنی اگر ما بتوانیم ذخایر ارزی و ذخایر استراتژیک‌مان را به طور مطلوب و بجا در مسیر جهش تولید استفاده کنیم،‌ وابستگی‌مان به نفت کاهش پیدا می‌کند.
شعار سال: گره‌های اقتصادی روزبه‌روز کورتر می‌شود. عده‌ای تحریم را دلیل اصلی شرایط می‌دانند و گروهی هم بر توجه نشان دادن به اقتصاد مقاومتی اصرار دارند. اقتصاد ایران با توجه به کدام المان‌ها می‌تواند از بن‌بست فعلی خارج شود؟
 
حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد ما اقتصادی نفتی است و درآمدها و بودجه وابستگی شدیدی به فروش نفت دارد، قطعاً تحریم‌ها مناسبات اقتصادی‌مان را تحت‌ تاثیر قرار می‌‌دهد. اما با توجه به اینکه با اقتصاد نفتی فاصله گرفته‌ایم و به بحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از امکانات و تولید داخلی توجه بیشتری پیدا کرده‌ایم، این اثرگزاری کاهش پیدا کرده است.
 
دبیر کل حزب سبز در ادامه گفت: همچنین باید در نظر داشت که در شرایط بد اقتصادی تحریم‌ها ۳۰ درصد و مسائلی چون سوءمدیریت در هزینه‌کرد منابع داخلی ۷۰ درصد اثر دارد؛ یعنی اگر ما بتوانیم ذخایر ارزی و ذخایر استراتژیک‌مان را به طور مطلوب و بجا در مسیر جهش تولید استفاده کنیم،‌ وابستگی‌مان به نفت کاهش پیدا می‌کند. البته خوشبخانه به سمت اصلاح مدیریت اقتصادی پیش می‌رویم که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از اختلاس‌ها و هدررفت منابع اشاره کرد. این رویکرد فرصتی استثنایی برای رهایی از وابستگی به نفت است تا تحریم‌ها بی‌اثر شود.
 
او تصریح کرد: درباره اینکه اگر در سال ۹۶ ابراهیم رئیسی به جای حسن روحانی انتخاب می‌شد الان در چه وضعیتی داشتیم، لازم است تاکید کنم که نباید با شخص کاری داشته باشیم. در واقع ما در کشور ۲ تفکر اقتصادی داریم که یک تفکر لیبرالی خود را وابسته به اقتصاد آمریکا می‌داند و تفکر دیگر ترجیحش این است که با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی خودش را متکی به دارایی‌های داخلی بداند. اتفاق مهم این است که کشور در آستانه این تصمیم قرار دارد که دیگر اشخاص تعیین‌کننده سیاست اقتصادی نباشند؛ یعنی چنین نباشد که هر رئیس‌جمهوری که آمد متناسب با نگاه اقتصادی خودش فضای اقتصادی را مدیریت کند. در واقع از این پس سیاست‌‌های کلی نظام است که مشی اقتصادی را تعیین خواهد کرد.
 
حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت: اگر یک بار برای همیشه اقتصاد سیاسی را کنار بگذاریم و اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم، قطعاً شاهد شکوفایی و تاب‌آوری بیشتری در اقتصاد خواهیم بود.
 
چکیده گفت‌وگو با حسین کنعانی‌مقدم
 
-یک بار برای همیشه اقتصاد سیاسی را کنار بگذاریم
-اشخاص نباید تعیین‌کننده سیاست اقتصادی باشند
-از این پس سیاست‌‌های کلی نظام مشی اقتصادی را تعیین خواهد کرد
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری اعتمادآنلاین ،تاریخ انتشار:   24 مرداد 1399،کدخبر:  425763،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین