پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
حدادی گفت: در این رابطه کمیته‌ای فعال‌شده که در قالب آن در حال رایزنی هستیم و تا زمانی که کار کارشناسی بر روی سناریویی صورت نگیرد، مباحث بیرون از صحن مجلس تحلیل خود آقایان است.
شعار سال: سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود در رابطه با ورود شورای نگهبان به بحث انتخابات شورا‌ها اعلام کرد که مجلس این پیشنهاد را به شورای نگهبان داده است به دلیل اینکه، مجلس سازوکار نظارت ندارد.

عباسعلی کدخدایی ضمن اشاره به پیشینه درخواست مجلس از شورای نگهبان برای ورود به انتخابات شورا‌ها تصریح کرد: البته این موضوع در مجالس قبل هم مطرح بود. قبلاً آقایان ایراد اصل ۹۹ را گرفتند، ازاین‌جهت این ایراد را گرفتیم الآن نمی‌دانم، طرح مجلس چیست و بعداً نظر می‌دهیم.

«علی حدادی» سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در خصوص ورود شورای نگهبان به انتخابات شورا‌ها گفت: در این رابطه کمیته‌ای فعال‌شده که در قالب آن در حال رایزنی و گفتگو هستیم و تا زمانی که کار کارشناسی بر روی سناریویی صورت نگیرد، مباحث بیرون از صحن مجلس تحلیل خود آقایان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی افراد نگاه سیاسی به مسائل دارند که بحثش جداست. بحث اصلی این است که می‌خواهیم در انتخابات شورا‌ها در بررسی صلاحیت‌ها، نظارت بر انتخابات شوراها، بحث تبلیغات و فرآیندی که باید انجام شود، افزایش کارآمدی داشته باشیم و ساختار درستی تعریف شود به‌این‌ترتیب که مطالبه درستی انجام شود و خروجی و خدماتی برای مردم، داشته باشد.

حدادی ضمن اشاره به عملکرد شورا‌ها تصریح کرد: شورا‌ها وظیفه خدمات‌دهی عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارند، از همین منظر شورا‌ها حق ورود به مباحث سیاسی ندارند که بخواهند، با ورود به بخش‌های سیاسی فعالیت خاصی داشته باشند چراکه شورا‌ها از طرف مردم انتخاب می‌شوند که فعالیت‌های اجتماعی و مخصوصاً فعالیت‌های خدماتی داشته باشند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه سخنگوی شورای نگهبان در صحبت‌های خود به درخواست مجلس برای ورود این نهاد به انتخابات شورا‌ها اشاره‌کرده است، خاطرنشان کرد: خیر بحثی روی آن صورت نگرفته است. در کمیته بحث‌های مختلف مطرح می‌شود، این طرح هنوز پخته نشده و باید کار و بررسی روی آن، صورت بگیرد.

حدادی در پایان یادآور شد: بیرون از صحن، مسائلی و مواردی مطرح می‌شود که هنوز در صحن کمیسیون نیامده‌اند. باید به صحن کمیسیون بیاید و بعد از بررسی در مورد آن اظهارنظر می‌کنیم. بعضی از دوستان قبل از اتفاقات مصاحبه‌هایی می‌کنند درصورتی‌که ممکن است سناریو‌های مختلفی در پیش باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۳۱۵۸، www. borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین