پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
محمدرضا سیفی با اشاره به شرایط کرونا و آغاز سال تحصیلی ۹۹ گفت:، چون هنوز دانش‌آموزان خردسال با فضای آموزشی آشنایی ندارند به همین دلیل ترجیح می‌دهیم آموزش‌ها به شکل حضوری انجام شود. در این زمینه در مناطقی که شرایط مناسب نیست دانش آموزان باید دو روز در هفته به مدرسه بروند.
شعار سال: بر اساس آخرین تصمیمات وزیر آموزش و پرورش ۱۵ شهریور  زمان بازگشایی مدارس است. بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است در سال تحصیلی جدید از ظرفیت شبکه شاد و تلویزیون در راستای آموزش استفاده شود. هر چند این سبک آموزش نیز  نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها در زمینه کیفیت آموزش دانش آموزان به دنبال دارد.

آموزش امسال ترکیبی از مجازی  و حضوری است

محمدرضا سیفی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر و رابط آموزش و پرورش و تلویزیون درباره نحوه آموزش به دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ گفت: اگر آموزش‌ها به شکل حضوری باشد، طبیعتا مناسب‌تر است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تاکید کرد: مناطق روستایی و عشایری در وضعیت سفید قرار دارند و آموزش‌ها  همچون زمان پساکرونا به شکل حضوری انجام می‌شود. هرچند در دیگر مناطق مسئله فضای مجازی منتفی نمی‌شود، بلکه ترکیبی از  آموزش مجازی و آموزش حضوری است.

به گفته او در پایه اول ابتدایی باید آموزش‌ها به شکل حضوری انجام شود، چون هنوز دانش‌آموزان خردسال با فضای آموزشی آشنایی ندارند به همین دلیل ترجیح می‌دهیم آموزش‌ها به شکل حضوری انجام شود. در این زمینه در مناطقی که شرایط مناسب نیست دانش آموزان باید دو روز در هفته به مدرسه بروند.

این مقام مسئول تاکید کرد: از لحاظ بهداشتی، روحی و روانی نیز مدرسه باید آماده پذیرش دانش آموزان باشد.

او درباره روند آموزش‌های تلویزیون گفت: آموزش‌های تلویزیون ادامه دارد و تعداد ساعات پخش آن در دوره ابتدایی افزایش پیدا می‌کند و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در ۱۵ شهریور آموزش‌ها  با شرایط جدید آغاز می‌شود.

سیفی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۹۰ معلم شناسایی شده که از اسفند ۹۸ تاکنون در زمینه آموزش‌های آنلاین همکاری کرده‌اند، افزود: تعدادی از معلم‌ها انتخاب شده تا بتوانند آموزش‌های تلویزیونی را انجام دهند.

سه میلیون ۲۰۰ دانش آموز محروم از آموزش‌های مجازی

او با بیان اینکه با شیوع کرونا شاهد شکاف طبقاتی دیجیتالی در بین سه میلیون ۲۰۰ دانش آموز هستیم، تاکید کرد: این دانش آموزان به دلیل نداشتن ابزار لازم نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: پیامد مثبت بحران کرونا در قالب آموزش تلویزیونی و فضای مجازی نیز باعث ارتقای سواد دیجیتالی شده و خلاقیت‌های فردی معلمان را ارتقا داده است.

سیفی ادامه داد: در عین حال زمان و مکان آموزش مشخص شده است. برای مثال دانش آموز در شرایط کرونایی آموخت تا در خانه و خانواده می‌تواند به تلویزیون نگاه کرده و همچون کلاس درس تحت آموزش قرار بگیرد. همچنین از ظرفیت شبکه شاد بهره‌مند شود. از سوی دیگر یکی از پیامده‌های مثبت کرونا این است که تجربه تمامی معلمان به اشتراک گذاشته شد.

تبعات منفی کرونا در آموزش ابتدایی

او با بیان اینکه نمی‌توان تبعات منفی کرونا را در دوره ابتدایی کتمان کرد، گفت: در کلاس اول ابتدایی مشکلات متعدد وجود دارد. باید مطمئن شد تا فرد تمامی آموزش‌ها را فراگیرد. با این تفاسیر دیگر سیستم آموزش تعطیل نمی‌شود و مانند اسفند سال گذشته ساعات آموزش تلویزیون و شبکه شاد افزایش پیدا می‌کند. امید است این مقوله در راستای تداوم آموزش باشد.

سیفی تاکید کرد: یادآوری می‌کنم که کار تلویزیون آموزش به دانش  آموزان نیست، بلکه مکمل آموزش است.

نباید با پدیده آموزش در خانه مواجه شویم

این مقام مسئول در آموزش و پرورش گفت: برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموز ابتدایی را در مدارس ثبت نام نکنند و با پدیده‌ای با عنوان آموزش در خانه رو به رو هستیم.

سیفی اظهار کرد: با این مقوله چندان موافق نیستم. مدرسه جایی صرفا برای یادگیری جمع، تفریق و ... نیست، بلکه تربیت باید در مدرسه اتفاق بیافتد. بسیاری از آموزش‌های دانش آموزان از طریق همسالانشان انجام می‌شود.

او افزود: وقتی دانش آموزان با یکدیگر ارتباط داشته باشند دنیای واقعی را تجربه می‌کنند. به هر حال تعلیم و تربیت یک علم تخصصی است. باز تاکید می‌کنم هیچ آموزشی در حد حضور در کنار یکدیگر برای آموزش دانش آموزان از اهمیت برخوردار نیست.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با بیان اینکه آموزش در خانه مناسب نیست، گفت: خانواده‌ها باید دانش آموزان را در مدارس ثبت نام کنند. از طریق آموزش مجازی و تلویزیون باید نکات آموزشی رعایت شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد تا دانش آموزان بتوانند در کنار هم جمع شوند.

آموزش‌های آنلاین برکیفیت آموزش تاثیر گذار است

این مقام مسئول در آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی‌های والدین برای حضور دانش آموزان کلاس اولی تاکید کرد: بی‌شک آموزش‌های آنلاین بر کیفیت آموزش تاثیر گذار است. بنده دغدغه‌های خانواده‌ها را درک می‌کنم، اما اطمینان می‌دهم که آموزش و پرورش تلاش کرده تا روند آموزش به شکل مناسب برای فرد اتفاق بیافتد. هر چند این دیدگاه که دانش آموز را در مدرسه ثبت نام نکند اشتباه است.  چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق حضوری در کلاس درس، بسته‌های خودآموز و دیگر روش‌ها باعث شده تا آموزش و پرورش تصمیم بگیرد تا دانش آموزان از آموزش‌های دور نباشد.

به گفته او مدارس هر روز ضد عفونی شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و از تمامی بسته‌های آموزشی و یادگیری برای آموزش مناسب دانش آموز استفاده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر:۱۰۴۴۵۹۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین