پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
در اینکه امسال هم باید مثل همیشه برای شهادت سید و سالار شهیدان روضه بر پا کرد، شکی نیست. مردمی که در سال‌های سخت روزگار، از حکومت استبدادی رضا خان گرفته تا روز‌های تلخ جنگ تحمیلی هرگز تسلیم شرایط نشده و پر شکوه‌ترین مراسم را برای سید و سالار شهیدان بپا داشتند، امسال هم مسلما کوتاه نخواهند آمد، اما پارادوکس سلامت و حفظ ارزش‌ها، علی الظاهر باعث گیج شدگی شده است. پارادوکسی که به احتمال زیاد، قابل حل خواهد بود. اما چگونه؟
شعار سال: مگر می‌شود محرم بیاید و شیعیان درگیر عزای آقای خود نباشند؟ مگر می‌شود عاشورا باشد و در هر کوچه و برزن صدای گریه و زاری شیعیان برای شهادت حسین (ع) بلند نشود؟ شیعیان حسین (ع) با همه سختی‌های روزگار هرگز علم عزای حسینی را زمین نگذاشته و امسال هم با وجود شرایط دشوار ناشی از بیماری کرونا، از تلاش خود برای زنده نگه داشتن نام حسین کوتاه نخواهند آمد، تفاوت امسال با سال‌های گذشته، جهاد همزمان در دو جبهه حفظ سلامت فردی و جمعی و پاسداشت ارزش‌های حسینی است.
شیعیان امسال باید با شور و شعور حسینی عزاداری متفاوت با هر سال را برگزار کنند، در عزاداری امسال در کنار توجه به حسین و یاران حسین، تمامی اصول بهداشتی و پروتکل‌های حفاظتی اعلام شده (که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته)، باید رعایت شود. فرصت عاشورای امسال، فرصت آمرزش طلبی و سوگواری همزمان برای تمامی رفتگان ما هم است. عزیزانی که امکان برگزاری ساده‌ترین مراسم، برایشان مقدور نبود. در عاشورای امسال، با ایجاد یک جو مذهبی و معنوی در جامعه، باید باعث تسکین درد کسانی شویم که عزیزانشان را به دلیل بیماری کرونا از دست دادند و نتوانستند برای عزیزان از دست رفته شان سوگواری کنند و هم آرامشی معنوی بوجود بیاوریم تا اضطرابی که بخش عمده‌ای از آحاد جامعه با آن درگیر شده، کاهش پیدا کرده و مردم بیشتر از گذشته امیدوار به شکست این ویروس خطرناک شوند.
یکی از بهترین راه‌ها پیشنهاد شده برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی در شرایط حاضر، برپائی روضه خانگی و خانوادگی است، که نه تنها از سلامت جامعه به خوبی مراقبت به عمل خواهد آمد، باعث حفظ جو معنوی عاشورا در شرایط خطرناک اپیدمی کرونا، خواهد بود. فیلم زیر نمونه زیبایی از برگزاری یک روضه خانگی با رعایت اصول بهداشتی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

تعداد بازدید : 16

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین