پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین مروی: جز پرکاری، دلسوزی و تلاش از شهردار مشهد سراغ نداریم.

شعار سال:در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شهردارمشهد، فرماندار، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری پروژه احداث باند شمالی و به سازی باند جنوبی بزرگراه 75 متری رضوی پس از گذشت 35 سال به بهره برداری رسید.

 


مدیریت شهری مشهد، فعال و پرتلاش درحال خدمت به زائر و مجاور است


 تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد گفت: خوشبختانه شاهد همدلی، همراهی و وحدت بسیار خوبی در مشهد و استان برای خدمت به مردم هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: از خدمات بسیار خوب شهردارمشهد، شورای شهر، استاندار و تمامی مسئولان درخدمات رسانی به مجاوران وزائران تشکر می کنم. وی تصریح کرد: همدلی و همراهی میان همه دستگاه های سیاسی، اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی وجود دارد که خروجی آن خدمت رسانی و خیر و برکت برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است. وی افزود: به سهم خود از همه دست اندرکاران اجرای پروژه 75 متری رضوی ازجمله کارگران،مهندسان و طراحان که این پروژه خوب را زودتر از زمان بندی درنظر گرفته شده اجرا کرده وبه بهره برداری رسانده اند تشکر و قدردانی می کنم. حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: خدمت در شهر مشهد که شهر امام رضا(ع) است ویژه تر است زیرا هم خدمت به خلق خداست وهم خدمت به مجاوران و زائران است که موجب تقرب به خدا، رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) می شود. تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد تاکید کرد: شهردارمشهد فردی پرتلاش،پرکار و دلسوز است و در این مدت که در مشهد حضور دارم جز پرکاری،دلسوزی و تلاش از وی چیزی سراغ نداریم که از این بابت تشکر می کنم. وی ادامه داد:همچنین از شورای شهر مشهد تشکر و اعلام می کنم که آستان قدس رضوی نیز به حاشیه شهر و مشکلات آن توجه دارد و این نیست که تنها خدمات رسانی در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به مردم را مد نظر  داشته باشیم. وی گفت: مشهد، شهر امام رضا(ع) است و آستان قدس در خصوص رفع مشکلات شهر و تنگناهای موجود خود را مسئول می داند و بر همین اساس ما نیز در حد مقدورات و آن قدر که شرع اجازه
می دهد از موقوفات برای رفع مشکلات شهر امام رضا(ع) کمک کنیم در خدمت مردم زائران و مجاوران خواهیم بود.
1500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر
همچنین معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: هم اکنون هزار و 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطارشهری در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم درحال اجراست که با وجود شرایط اقتصادی موجود حدودشش هزار شغل ایجاد کرده است. کاظمی افزود: پروژه ای مورد بهره برداری قرار گرفت که 35 سال ازآغاز آن گذشته اما به سرانجام نرسیده بود، اجرای این پروژه مرداد سال گذشته و با توجه به تصمیم شهردار و شورای شهر آغاز شد. وی با بیان این که سالانه بیش ازچهار میلیون زائر برای زیارت امامزاده یحیی (ع) در میامی و همچنین ساکنان روستاهای اطراف برای عزیمت به مشهد از این جاده رفت وآمد داشتند ،تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین شاهد تصادفات زیادی در این محور بودیم که سالانه 50 تا 60 نفرجان خود را بر اثر تصادفات از دست می دادند، بر این اساس و با توجه به این که شهرداری، معین اقتصادی شهرستان مشهد بود در اقدامی انقلابی و با هزینه ای بیش از50 میلیارد تومان عملیات به سازی باند اول و احداث باند دوم 75 متری رضوی به طول 11.5 کیلومتر اجرا شد. وی یادآور شد:
زمان بندی پروژه 390 روزه بود اما با وجود شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی برخی از کارگاه ها شده بود، این پروژه حدود دوهفته زودتر از زمان بندی پیش بینی شده به
 بهره برداری رسید. کاظمی به اجرای خط 3 قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: با تاکیدات شهردار و شورای شهر برای تسهیل دسترسی به حرم مطهر قول
می دهیم سال 1400 فاز اول خط 3 را به باب الجواد(ع)،خط 2 در میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا(ع) متصل کنیم، همچنین سه سطح از تقاطع چهار سطحی آزادگان تا پایان سال، تقاطع غیر همسطح ابوطالب که شهرک نوید را به مرکز شهر متصل خواهد کرد در22 بهمن،تقاطع غیر همسطح مصلی که دسترسی جدیدی به حرم مطهر ایجاد می کند تا پایان سال، دوربرگردان
زیر گذرشهید برونسی که درحال اجراست و بازگشایی مسیر کوشش به خلج نیز تا 22بهمن آماده افتتاح وبهره برداری
خواهد شد.
همچنین رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به افتتاح پروژه 75 متری رضوی گفت: اجرای این پروژه نشان دهنده آن است که شهرداری وشورای شهر پنجم درکنار توسعه شهر مشهد به فعالان اقتصادی و ساکنان اطراف شهر نیز توجه دارند. بهاروند افزود: به عنوان فعال اقتصادی 35 سال از این محل تردد داشتم و همیشه افسوس می خوردم که چرا ورودی شهر مشهد از سمت آسیای میانه باید این گونه باشد. وی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت شهری و شورای شهر این پروژه را که 35 سال روی زمین مانده بود هرچند درچارچوب وظایفشان نبود به سرانجام رساندند.

بزرگراه 75 متری رضوی؛ آن چه بود، آن چه شد


 

بیش از 35 سال بود که پروژه به سازی بزرگراه 75 متری رضوی حدفاصل مشهد و شهرک رضویه رها و این محور ناامن باعث بروز حوادث ناگوار طی این سال ها شده بود. بر اساس اعلام مدیران شهری، سالانه 50 تا 60 نفر در این محور ناایمن قربانی سوانح شدید رانندگی می شدند. از همین رو مدیریت شهری مشهد به عنوان معین اقتصادی منطقه 3 خراسان رضوی با چهار هدف اصلی افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، ایجاد دسترسی مناسب به روستای زیارتی میامی، کاهش بار ترافیکی به روستای مهدی آباد، بولوار مفتح، شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر و تسهیل دسترسی به روستاهای مجاور همچون سالارآباد و دستگردون، پروژه احداث باند شمالی و به سازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی را در 5 مردادماه 1398 کلید زد، در این پروژه اجرای باند شمالی به طول 9 کیلومتر و به سازی باند جنوبی جاده 75 متری رضوی به طول 3.5 کیلومتر از میدان اروند تا شهرک رضویه و احداث پل چهار دهانه به طول 80 متر و عرض 13 متر و همچنین ایجاد دو دوربرگردان همسطح یک طرفه و دو دوربرگردان همسطح
دو طرفه در دستور کار قرار گرفت و روز گذشته با صرف اعتبار حدود 52 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. اقدامی که بزرگراه پر خطر و ناایمن رضوی را حالا به یک جاده استاندارد، ایمن و در خور شأن تبدیل کرده و در آینده جلوی بسیاری از تلفات ناشی از سوانح رانندگی در این محور را خواهد گرفت.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان ، تاریخ انتشار 29 مرداد 99 ، کد خبر : 704066،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین