پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کریمی قدوسی گفت: ما نمایندگان مجلس همیشه نگاهمان به این بوده که اینجا همچنان یکی از کارگاه‌های عمرانی کشور باقی بماند و صد درصد رشد کند همچنین پیشنهاد می‌دهیم اصلاح کار در این بافت در چارچوب قانون رقم بخورد و امیدواریم بتوانیم منبع بودجه‌ای با رقم یک هزار میلیارد تومان را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بگذاریم.

شعار سال: صبح امروز آئین عملیات اجرایی پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

۶۴ هزار مترمربع فضای سبز و ره باغ در دوره پنجم شورای شهر در بافت پیرامون حرم

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آئین عملیات اجرایی پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) اظهار کرد: عزم مدیریت شهری در این دوره این بود که زیرساخت‌های طرح اطراف حرم بهبود یابد. ۶۴ هزار مترمربع در این دوره فضای سبز در ره باغ  و اطراف حرم مطهر ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این بافت همچنین ۶۷ هزار مترمربع پیاده‌روسازی، ۷۱ هزار مترمربع شوارع اصلی کار شده و ۴۶۰۰ مترمربع فضای مذهبی ایجادشده که این نشان از عزم جدی مجموعه استان برای مشهد است.

حیدری گفت: در طول ۲۰ سال، طرح ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مهم‌ترین نکته‌ای که ما بر آن تأکید داریم موضوع زیرساخت‌هاست. باید نگاه منظری به حرم برای سواره و پیاده پیش‌بینی شود.

حرکت منسجم استان در راستای فعالیت‌های عمرانی جای تقدیر دارد

غلامعلی صادقی، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی در ادامه این برنامه خاطر نشان شد: فعالیت‌های عمرانی اطراف حرم مطهر بیشتر و بهتر از گذشته شکل گرفته از تمامی بخش‌ها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همه دست‌به‌دست هم دادند تا این مهم به نتیجه برسد. همه مصمم هستند که فعالیت‌های عمرانی نسبت به گذشته سرعت بیشتری بگیرد.

صادقی بیان کرد: این نشان‌دهنده هم‌افزایی در استان است. امیدواریم در بخش‌های دیگر و ادامه حرکت‌های عمرانی همین همفکری و توافقات شکل گرفته ادامه پیدا کند و بافت اطراف حرم از رکود چندین ساله خود خارج شود.

بعد ۴۰ سال باید گفتمانی در کشور راه بیفتد که برنامه‌ها را با نگاه درازمدت پی‌ریزی کنیم

در ادامه امیر حسین قاضی زاده، نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعداد زیادی طرح و برنامه می‌بینیم که اول با سروصدای زیاد بیان می‌شود اما بعداً با صدمه عمومی عیان می‌شود. موضوع طرح توسعه حرم یکی از آن هاست. بنده در مقام قضاوت نیستم.

وی تاکید کرد: بعد ۴۰ سال باید گفتمانی در کشور راه بیفتد که برنامه‌ها را با نگاه درازمدت پی‌ریزی کنیم.

قاضی زاده یادآور شد: مشهد در طی سی سال وسعت پنج برابری پیدا کرد آن‌کسی می‌تواند صاحب اندیشه باشد که برای این شهر افق ۱۰۰ ساله را ببیند ما امیدواریم این پروژه با رشد سرعت سالانه ۲.۵ درصد در بستر مناسب‌تری فراهم شود. و تعیین تکلیف گودها و ره باغ‌ها جای تشکر از شهردار دارد.

 

پیشنهاد هزار میلیارد تومان بودجه را برای بافت اطراف حرم در لایحه بودجه ۱۴۰۰

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: کار باید ضمن حرکت اصلاح شود نه متوقف بشویم، اصلاح کنیم بعد حرکت کنیم. یک توقف شش ماهه باعث می‌شود سه سال عقب بیفتیم.

وی ادامه داد: از این جهت ما همیشه نگاهمان به این بوده که اینجا همچنان یکی از کارگاه‌های عمرانی کشور باقی بماند و صد درصد رشد کند همچنین پیشنهاد می‌دهیم اصلاح کار در این بافت در چارچوب قانون رقم بخورد و امیدواریم بتوانیم منبع بودجه‌ای با رقم یک هزار میلیارد تومان را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بگذاریم.

کریمی تصریح کرد: نزدیک ۹۰۰ میلیارد تومان دولت در اینجا زمین دارد. در بودجه ۱۴۰۰ با یک پیشنهاد انشالله این منابع را قانونی در اختیار خواهیم گذاشت.

طرح نهایی بافت پیرامون اطراف حرم مصوب خرد جمعی استان به شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رود

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: شورای عالی شهرسازی مدعی است که باید طرح‌ها بعد از ده سال بازنگری شود بر اساس همین ادعا اصلاح را برای بافت در نظر گرفت.

وی افزود: با انسجام مدیریتی حاصل شده می‌شود طرح را مصوب و با حفظ حقوق مکتسبه آن را نهایی کرد تا چند ماه آینده با مدیریت مدیرکل دادگستری طرح حاصل از خرد جمعی را مصوب کرد تا در اولین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بررسی شود.

 

۸۲ درصد پروژه ره باغ حضرت زهرا تملک شده است/ ۱۵ سال این ره باغ بر زمین مانده بود

در ادامه محمد نعمتی، شهردار منطقه ثامن در آئین عملیات اجرایی پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) اظهار کرد: طرح بافت پیرامون حرم از سال ۱۳۷۱ آغاز شده و ۲۷ سال از اجرای طرح می‌گذرد، منطقه ثامن تبدیل به کارگاه ساختمانی بزرگ شده بود.

وی بیان کرد: بافت اطراف حرم ۸ ره باغ خواهد داشت و مسیر حرکت سبز پیاده ایجاد خواهد کرد. ره باغ پردیس ۵۰ درصد، سلام ۷۰ درصد، بهشت ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و امروز ره باغ حصرت زهرا (س) افتتاح خواهد شد.

نعمتی تصریح کرد: ره باغ حصرت زهرا (س) از سال ۱۳۸۴ تملک شده و ۱۵ سال ره باغ رها شده بود. ۱۷۵۰۰ مترمربع مساحت ره باغ است و امیدواریم تا شش ماه آینده در اختیار مردم قرار گیرد و ۸۲ درصد تملک زیرساخت‌های طرح تا امروز انجام شده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار 27 شهریور    99، کد خبر:   1648187، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین