پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم محور کاشمر به سه راهی شادمهر، احداث و توسعه بزرگراه ها در استان را از دغدغه های مهم دانست و گفت: محور شادمهر به کاشمر تا انابد جزو پروژه های اولویت دار است که در دستور کار استان قرار دارد.

شعار سال:روزگذشته عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم محور کاشمر به سه راهی شادمهر (گذرگاه خونین )به طول 20 کیلومتر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم محور کاشمر به سه راهی شادمهر، احداث و توسعه بزرگراه ها در استان را از دغدغه های مهم دانست و گفت: محور شادمهر به کاشمر تا انابد جزو پروژه های اولویت دار است که در دستور کار استان قرار دارد. محمد پارسا با اشاره به این که احداث باند دوم این محور از مصوبات سال 85 است اما به دلیل نبود اعتبار کار به کندی انجام می شد اظهار کرد: در سال 89 قطعه کاشمر به خلیل آباد به طول حدود 14 کیلومتر از محل اعتبارات استانی و برخی اعتبارات ملی که در سفر معاونان وزیر و مسئولان وزارتخانه اختصاص یافت، اجرا شد و به بهره برداری رسید. وی با اذعان به این که مطالعات محور به صورت کامل انجام شده است افزود: از سال 90 که این محور به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است حداقل شش جلسه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارتخانه برای دریافت ردیف ملی برگزار شد که خوشبختانه با پیگیری مسئولان منطقه در سال 97 اولین ردیف اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافت.
وی با تأکید بر این که تا قبل از سال 97 وضعیت این پروژه مشخص نبود و همانند یک بچه یتیم بود یادآور شد: با وجود تخصیص اعتبار ملی به این پروژه در سال گذشته، در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی در سال گذشته برای چهار پروژه حوزه راه و شهرسازی اعتبار اختصاص یافت که یکی از این پروژه ها محور شادمهر به کاشمر بود. وی با اشاره به اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به این پروژه طی سه سال خاطر نشان کرد: با احتساب اعتبار سفر رئیس جمهور و اختصاص 12 میلیارد و 14 میلیارد تومان طی سال های 97 و 98 حدود 40 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت به طوری که موفق شدیم 14 کیلومتر ابتدایی این جاده را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم. پارسا با اشاره به این که با تخصیص ردیف بودجه ملی طلسم این پروژه شکسته شد تصریح کرد: قطعه دوم از باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر به طول 20 کیلومتر و عرض 12.7 متر در حالی از امروز توسط پیمانکار آغاز می شود که قرار است بر اساس قرارداد منعقد شده طی 30 ماه عملیات 81 هزار متر مکعب خاک برداری و... به بهره برداری برسد. وی روان سازی تردد، افزایش ایمنی، چهاربانده شدن محور و تبدیل شدن محور موجود به محور شریانی را از اهداف اجرای این پروژه اعلام و اظهار کرد: تاکنون 14 کیلومتر از مسیر 54 کیلومتری کاشمر به سه راهی شادمهر دوبانده شده است و امروز نیز عملیات اجرایی 20 کیلومتر دیگر آن آغاز می شود، در همین حال مجوز برگزاری مناقصه برای اجرای 20 کیلومتر انتهایی نیز از وزارتخانه گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد آغاز عملیات اجرایی در قطعه سوم این محور باشیم.


اظهارات عجیب نماینده کاشمر
بنیادی نماینده کاشمر در مجلس نیز در این مراسم گفت: در سفر رئیس جمهور این پروژه به عنوان اولویت استان چندین بار خط خورد، اما با پیگیری هایی که انجام شد مجدد این پروژه در اولویت اول استان قرار گرفت و 90 میلیارد تومان در یک بازه سه ساله اختصاص یافت. وی ادامه داد: ناملایمات زیادی صورت گرفت به طوری که در روزنامه خراسان هر روز مطالب کذبی نوشته می شد مبنی بر این که نماینده، فرمانده پلیس راه را تحت فشار گذاشته است، این چه حرف کذبی است که می نویسید، من در این چهار سال که نماینده مجلس هستم اصلا سرهنگ امیدوار را ندیدم و اگر از نزدیک ایشان را ببینم نمی شناسم و تنها روزی که معاون اداره کل راه و شهرسازی برای بازدید به کاشمر آمده بود از من خواست با فرمانده پلیس راه احوال پرسی و تشکر کنم.
بعد آقایان در روزنامه می نویسند که نماینده، پلیس راه را تحت فشار گذاشته است. مگر پلیس راه به حرف نماینده است؟ ایمنی جاده و جان مردم شوخی بردار است که چنین چرندیاتی را می نویسند؟
روزنامه خراسان رضوی :۱- تکمیل پروژه دو بانده شدن محور کاشمر به سه راهی شادمهر (گذرگاه خونین) به دلیل تعداد تصادفات زیادی که دراین محور اتفاق افتاده است،همواره یکی از موضوعات پیگیرانه روزنامه خراسان بوده است حال این که نماینده محترم کاشمر بر چه اساسی ادعا کرده روزنامه هرروز مطالب کذبی نوشته، مستلزم اثبات از سوی ایشان است.
2- فایل صوتی گفت وگوی فرمانده پلیس راه استان درشهریور ماه امسال با روزنامه موجود است که ایشان گفته است «فصل انتخابات است و نماینده (در فایل صوتی اسم نماینده برده شده ولی درخبر درج نشده است) درخواست دارند دراین موقعیت بهره برداری ازجاده انجام شود امابه خاطر مردم وحداقل امکاناتی که متولی را ه دارد، باید موارد ایمنی مدنظر قرار گیرد» روزنامه خراسان این آمادگی را دارد که فایل صوتی گفت وگو را برای اطلاع وقضاوت افکارعمومی منتشر کند.
3-به کار بردن عباراتی نظیر چرندیات برای یک روزنامه مردمی توسط نماینده مردم بسیار تامل برانگیز است وجای تاسف دارد که شخصی دراین جایگاه به جای نشانی دقیق دادن درباره دلایل تاخیر این پروژه که با جان مردم سر وکار دارد،با فرافکنی انگشت اتهام را به سوی روزنامه که طی این سال ها دغدغه این محور را داشته، نشانه می رود!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از موسسه فرهنگی هنری خراسان،تاریخ انتشار:21آذر1398،کد خبر:229547،khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
امیدوار بودیم با سفر رئیس جمهور و بازدید از این پروژه به نتایج مطلوب تری برخورد کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین