پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
برخی این سؤال را مطرح کردند که مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی با چه تخصصی در مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب‌شده است. پیش‌ازاین در ماجرای بررسی اعتبارنامه تاجگردون نام یکی دیگر از دامادهای زاکانی مطرح‌شده بود.
شعار سال: هفته گذشته علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت فرهنگی این نهاد را تغییر داد و مسعود فیاضی به‌جای سینا کلهر منصوب شد. مسعود فیاضی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و تهران دارای مدرک کارشناسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است. مواردی همچون عضویت در هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیرعاملی کانون اندیشه جوان، ریاست مرکز پژوهش‌های جوان، ریاست کانون سپهر اندیشه، معاونت پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج، ریاست شواری راهبری مرکز پژوهش‌های جوان در سوابق او دیده می‌شود.

تغییری که عجیب نبود
سینا کلهر که زمان احمد توکلی وارد مرکز پژوهش‌ها شده بود، در دوره اخیر نامزد انتخابات مجلس بود و در فهرست اولیه اصولگرایان قرار داشت، اما نامش در فهرست نهایی قرار نگرفت و از ورود به خانه ملت بازماند. او ارتباط خوبی با بعضی اصولگرایان داشت و در چند فهرست فرعی هم نامش به‌عنوان نامزد معرفی شده بود. حتی در فهرستی که یک جریان نزدیک به مدیران احمدی نژاد منتشر کرده بود نام او دیده می‌شد، اما ائتلاف ایثارگران-قالیباف در نهایت او را در فهرست قرار نداد و حالا در اولین روز‌های فعالیت زاکانی، عذر او خواسته شد. البته سپهر تنها نیرویی نبود که عذرش خواسته شد. اصولگرایان از لاریجانی برای ریاست مجلس حمایت کردند و به خاطر همین حمایت نیرو‌های زیادی در قسمت‌های مختلف مجلس مسئولیت گرفتند و حالا با تغییر ریاست مجلس و مرکز پژوهش‌ها، افراد جدید به مجموعه پارلمان اضافه می‌شوند؛ یکی از مهمترین تغییر و تحولات، حضور مسعود فیاضی برادر داماد زاکانی به‌عنوان مدیر کل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌ها است.

زاکانی که خود یک بار به خاطر تغییر رشته در دوران دانشگاه، مورد انتقاد اصولگرایان احمدی نژادی قرار گرفته بود، حالا فردی را به‌عنوان معاون پژوهشی برگزیده که لیسانس عمران و دکترای فقه و اصول دارد. یکی از این اصولگرایان می‌نویسد «ادعای خویشاوندسالاری درباره این انتصاب کاملا نادرست است. آقای فیاضی از نیرو‌های قدیمی آقای زاکانی هستند و ازدواج برادر کوچک‌تر ایشان با دختر آقای زاکانی، پس از آن آشنایی و همکاری بوده است.»

نام مسعود فیاضی در بسیاری از نامه‌ها و بیانیه‌های حمایتی از زاکانی (در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری) دیده می‌شود. فیاضی گرچه عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نبود، اما ارتباط زیادی با این مجموعه‌های سیاسی دارد که برای بررسی آن باید سراغ شبه‌حزب‌های این افراد رفت؛ مثلا بنیاد خیریه وارثین کوثر یکی از نهاد‌هایی است که زاکانی در کنار حسن فدایی و محمد ابراهیم فدایی، در مدیریت آن حضور دارند. ایثارگران و رهپویان، دو حزب موثر و همسوی جریان اصولگرا بودند که توسط فدایی و زاکانی مدیریت می‌شدند.

ابراهیم فدایی اما در مرکز آموزش علمی کاربردی پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با مسعود فیاضی همکاری دارد.
فیاضی سال‌ها قبل مدیر کانون اندیشه جوان تهران بوده است اما سال ۸۹، محمد سرشار جانشین او شده است. (محمد سرشار هم مثل سینا کلهر از اصولگرایانی است که هنوز با حلقه احمدی نژاد ارتباط خوبی دارد)

سرشار که حالا مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیون است در یادداشتی درباره این تغییرات می‌نویسد «این انتصاب، یک عقبگرد برای مرکز پژوهش‌های مجلس است. اعتراض به این انتصاب، نافی ویژگی‌های مثبت آقای فیاضی نیست و نباید به بهانه اعتراض، از دایره نقد منصفانه خارج شد یا توانایی‌های دیگر ایشان را زیر سؤال برد. دغدغه حقیر در این مسأله، حفظ جایگاه بالای تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس در عرصه مطالعات فرهنگی است.»

جالب‌ترین قسمت فعالیت‌های مسعود فیاضی، حضور به‌عنوان مدیر مسئول مجلات رشد (مجلات وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان) است. سید امیر موسوی (سردبیر رشد جوان) می‌گوید سانسور فیاضی در این نشریات به حدی زیاد بود که حتی واژه خوانندگی و آهنگسازی را به سرود و تواشیح تغییر می‌داد و حتی در جدول کلمات متقاطع باید سؤال مربوط به نت‌های موسیقی را تغییر می‌دادند. او در مطلبی بسیار تند، رفتار‌های فیاضی را ریاکارانه توصیف کرده است.

علیرضا زاکانی پیش‌ازاین نیز یکبار دیگر در ماجرای انتصاب‌های خانوادگی خبرساز شده بود؛ آنهم زمانی که ماجرای اعتبارنامه تاج گردون در میان بود. همان موقع تاج گردون در توییتی نوشت تاج گردون البته پاسخ داده «شاید من شیشه کثیف باشم ولی دستمال شما [معترضان به اعتبارنامه‌اش] تمیز نیست.»
دورهمی‌های خانوادگی
دورهمی‌های خانوادگی
حالا که ماجرای یک داماد دیگر مطرح‌شده، بار دیگر تاج گردون توییتی کرده و به زاکانی تاخته و نوشت ز«اکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سؤال کرد میلاد کرمی دایی‌زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می‌کند. گفتم پتروشیمی هزار نفر کار می‌کند اینم یکیش. مادر بزرگ پدر میلاد کرمی میشه دختر دایی من. گفت این یعنی رانت قضاوت با شما.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد24، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1399، کد خبر: ۲۲۷۳۳۶، www. rouydad24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین