پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
در پروتکل ها نیامده که امسال دیگر عزاداری نداریم و لازم نیست که شهر را سیاهپوش کنیم، بلکه امسال وظیفه شهرداری بسیار سنگین تر است ، اما متاسفانه مثل اینکه شهرداری خرم آباد این بار سنگین را احساس نکرده است. حداقل کاری که شهرداری می توانست انجام دهد این بود که تمام خیابان ها و میادین اصلی شهر را با نصب پرچم ها و پارچه نوشته ها سیاهپوش کند و فضای شهر، حالتی عاشورایی به خود بگیرد.
شعار سال:در طی هفته های گذشته بحث های بسیار زیادی درخصوص چگونگی برگزاری پرشکوه عزاداری محرم شد ، از احیای هیئات خانگی گرفته تا برگزاری مجالس درفضای باز ، و همه  این بحث ها و راه کارها به یک چیز ختم میشدند و آن هم اینکه امسال باید محرمی متفاوت با سایر سال ها داشته باشیم.

و اکنون که نمی توان مانند سالهای قبل تجمع هیئات عزاداری را داشته باشیم حداقل فضای شهری رنگ و روی عاشورایی به خود بگیرد. اما آیا این امر محقق شده است؟ متاسفانه متولیان امر در شهرداری احتمالا یا پروتکل ها را نخوانده اند و یا فقط بصورت گزینشی مطالعه کرده اند.

 در پروتکل ها نیامده که امسال دیگر عزاداری نداریم و لازم نیست که شهر را سیاهپوش کنیم، بلکه امسال وظیفه  شهرداری بسیار سنگین تر است ، اما متاسفانه مثل اینکه شهرداری خرم آباد این بار سنگین را احساس نکرده است. حداقل کاری که شهرداری می توانست انجام دهد این بود که تمام خیابان ها و میادین اصلی شهر را با نصب پرچم ها و پارچه نوشته ها سیاهپوش کند و فضای شهر، حالتی عاشورایی به خود بگیرد.

 اما متاسفانه کافی است که چند ساعتی در خیابان ها و میادین اصلی خرم آباد قدم بزنید تا ببینید بغیر از چند قسمت آن هم به صورت محدود تا به امروز که روز اول محرم است کار خاصی بر روی فضای شهری رخ نداده است.

آیا مجموعه ی شهرداری خرم آباد نمی داند که وارد ایام محرم شده ایم؟ آیا مدیریت فشل شهرداری از این فرصت چند ماهه جهت برنامه ریزی و آماده سازی برای محرم استفاده نکرده است؟

البته در اینجا فقط شهرداری مقصر نیست، پس سازمان تبلیغات اسلامی ( با توجه به مسئولیتی که از سوی ستاد کرونا به آن محول شده)، دفتر امام جمعه خرم آباد و سایر دستگاه ها دقیقا چه می کنند؟

اگر شهرداری بد عمل کرده است، در عوض این دستگاه ها و نهادهای عریض و طویل بوده اند که علاوه بر داشتن امکانات دارای توان این بوده اند که بر شهرداری فشار وارد کنند.

واقعا جای سوال است که دقیقا مسئولان این نهادها و دستگاه ها که خود ملبس به لباس روحانیت نیز هستند در طی هفته ها و ماه های اخیر دقیقا مشغول به چه کاری بوده اند؟ بنظر می رسد که مسئولان محترم در این نهادها به عزاداری ماه محرم نه به چشم یک امر هویتی بلکه به دیده یک کار سازمانی می نگرند.

لذا از همه این افراد تقاضا داریم که در این چند روز آستین همت را بالا زده و با توجه به ظرفیت عظیمی که در هیئات شهر خرم آباد وجود دارد هرچه سریعتر دست به اقداماتی بزنند که شهر حال و هوا و فضای عاشورایی به خود بگیرد.

نویسنده: مرتضی رضایی

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین