پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
اين پروژه جديد سيستم‌‌های صنعتی مصرف انرژی در شهرهای بزرگ را با استفاده از جديدترين فناوری‌های سبز و طبيعی جايگزين كرده و به نوعی تطبيق مناسبی را در ميان بافت روستايی و شهری ايجاد كرده است.
شعارسال: پروژه احداث شهر بستون Hydromall بخش‌های ساختاری مختلفی را در خود جا داده که استادیو Influx یکی از برجسته‌ترین این‌ها است.

معماری و نمای خارجی این ساختمان‌های بزرگ با توجه به نوع فعالیت‌های انجام شده و نام آن‌ها صورت گرفته که می‌تواند معماری‌های نوین متفاوتی را در معرض نمایش درآورد. در واقع گروه معماری Influx Stadio به نوعی ساختارشکنی در صنعت معماری جهان انجام داده که ساختمان برجسته خود را نیز با نام اختصاصی استادیو Influx به ثبت رسانده است.

طراحی شهری با استفاده از سیستم‌های هیدرولیزی + تصاویر
همچنین این شهر جدید سیستم‌های صنعتی مصرف انرژی در شهر‌های بزرگ را با استفاده از جدیدترین فناوری‌های سبز و طبیعی جایگزین کرده و به نوعی تطبیق مناسبی را در میان بافت روستایی و شهری ایجاد کرده است، تا جائی‌که سیستم‌های انرژی به‌کار رفته در ساختار این شهر به سوی انتشار گاز‌های کربن، به زیر صفر رو آورده است.

شهر بستون Hydromall را به نوعی شهر آب نیز نامیده‌اند، چراکه بخش عمده شهر نامبرده را آب فرار گرفته است.

طراحی شهری با استفاده از سیستم‌های هیدرولیزی + تصاویر
گروه معماری Influx Stadio بیشترین بهره را از این آب‌های وسیع برده و نوع ساختار و بافت شهر مذکور را با توجه به این بخش طراحی کرده است، به طوری‌که پنل‌های مدور و قوس دار اطراف این آب‌ها علاوه بر القا ظاهری جذاب و متفاوت به شهر، به جذب انرژی لازم از آب و تامین آب شرب ساختمان‌های اطراف شهر کمک چشمگیری کرده است.
 
طراحی شهری با استفاده از سیستم‌های هیدرولیزی + تصاویر
همچنین ورقه‌های طرح دار و شیب‌دار مختلفی نیز در بین آب‌های این شهر به منظور عبور و رفت‌وآمد آسان ساکنان طراحی شده است که به نمای خارجی آن جذابیت منحصربه‌فردی بخشیده است.

کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و سوخت‌های فسیلی در این شهر از جمله مهمترین اقداماتی است که با طراحی صحیح ساختار و سیستم‌های انرژی در آن صورت گرفته است. این در حالی است که با کاربرد گسترده سیستم‌های هیدرولیز در مصرف بهینه انرژی ساختمان‌های شهر نامبرده، گام مثبت و البته اقتصادی در جهت فناوری‌های نوین سبز جهان برداشته شده است.
 
طراحی شهری با استفاده از سیستم‌های هیدرولیزی + تصاویر
همچنین پنل‌های pv خورشیدی وسیعی در اطراف ساختمان‌های شهر بستون با توجه به نوع تابش نور خورشید به کار گرفته شده‌اند که در کاهش بیش از نیمی از مصرف انرژی داخلی ساختمان‌ها نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. در واقع می‌توان گفت فناوری‌های نوین شهرسازی در قالب فناوری‌های پاک و سبز به صورت ماهرانه در بافت شهر نامبرده مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی شهری با استفاده از سیستم‌های هیدرولیزی + تصاویر
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۹۶۴۰، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین